RECENSIE: Kim Janssen - ~V~

Kim Janssen - V
2008-11-24 Als jochie reisde Kim Janssen een groot deel van zijn leven van de ene naar de andere stad in Azië. Toen hij op een gegeven moment met zijn ouders een appartement betrok in Bangkok, was hij al gauw gefascineerd door het nachtleven van de stad. De verlichting van de wolkenkrabbers, de voorbijflitsende lichtstroken van auto’s, je kent dat wel. Met een bak koffie en zijn gitaar binnen handbereik bracht hij er soms de nacht door, terwijl hij zachtjes zijn eigen liedjes voor zich uit neuriede. Zachtjes, om de buren (en zijn ouders) maar niet wakker te maken.

Waarom dit intro? Omdat dit goed de sfeer weergeeft op dit intieme E.P-tje. Bij beluistering van de vijf liedjes op deze E.P. kun je je namelijk heel goed voorstellen hoe Kim geklonken moet hebben toen hij zichzelf ’s nachts op gitaar begeleidde terwijl hij heel zachtjes melodieën neuriede.

Kim woont inmiddels weer in Nederland, en het Volkoren label heeft hem voor haar label weten te strikken. Het label, dat ook o.a. At The Close of Everyday en Brown Feather Sparrow onder haar hoede heeft, heeft er met Kim Janssen weer een top act bij. De beste man is gezegend met een prachtig warm stemgeluid, met een hele eigen sound. De liedjes zelf zijn overigens aangeleverd door een vijftal Volkoren bands. Bijgestaan door vier leden van ene familie Borger kleurt hij deze fraai ingetogen in, en brengt hij een mooie voorbode van zijn debuut dat er begin komend jaar aan gaat komen. Dit E.P.-tje maakt me alvast reuze nieuwsgierig naar dat album.
Recensent:Chris Dietzel Artiest:Kim Janssen Label:Volkoren
The Script- The Script

The Script - The ScriptHet Ierse The Script lijkt hard op weg om ‘the next big thing’ te worden....