RECENSIE: Lenny Kravitz - Mama Said 21st Anniversary Deluxe Edition

Cover Lenny Kravitz - Mama Said 21st Anniversary Deluxe Edition
2012-10-08 Zo stiekem scoort hij weer een hit in Nederland. In samenwerking met Avicii staat hij met de remix van ‘Superlove’ op nummer drie in de mega top 50: Lenny Kravitz. Dat is niet het enige, nee het is ook nog de 21 verjaardag van Kravitz`s klassieker Mama Said en zoals dat vaker het geval is, betekent dit een hernieuwde uitgave.

Wat heeft zo`n album de luisteraar te bieden? Verbeterde geluidskwaliteit en allerlei extra tracks. Dat is bij deze Mama Said 21st Anniversary Deluxe Edition niet anders. Op het eerste schijfje horen we wat een sterke tracks ‘Always On The Run’, ‘Stand By My Woman’ en ‘It Aint Over Till It`s Over’ zijn. Maar ook de minder bekende songs als ‘More Than Anything In This World’ laten nog steeds een goede indruk achter.

Naast het reguliere album zijn er nog de Studio B-Sides. Die bestaan uit ‘Light Skin Girl From London’, ‘I`ll Be Around’ en een instrumentale versie van ‘Always On The Run’. Hiernaast is er ook nog de “Unreleased 12”, maar die komt niet verder dan een instrumentale remix en een extended/ dubversie van ‘It Aint Over Till It`s Over’. Niet zo bijzonder dus.

Het tweede schijfje is vooral leuk voor de fan. Het staat vol met oud live materiaal en allerlei demo`s. Vooral de demo`s zijn de moeite waard. Bij de rough demo van ‘Riding On The Wings Of My Lord’ staat het liedje nog duidelijk in de steigers. Work in progress. De homedemo van ‘It Aint Over Till It`s Over’ is al een stukje verder. Zeker deze kleine versie, de zanglijn is aangekleed met alleen de ingetogen orgelmelodie, mag er zijn. Helaas rond dit onderdeel af met wederom drie instrumentale tracks, die minder de moeite zijn.

Tevens neemt het schijfje je mee naar 15 november 1991. Ahoy, Rotterdam om precies te zijn. De sterke, nooit eerder uitgebrachte uitvoeringen van ‘Stop Draggin’Around’, ’Alwas On The Run’, ‘Fields Of Joy’, het meeslepende ‘Stand By My Woman’ en de uitgesponnen versie van ‘More Than Anything In This World’ laten horen hoe Kravitz aan zijn uitstekende live reputatie komt. Tot slot zijn er dan nog The Live In Japan B-Sides, waarbij alleen ‘What The … Are We Saying’ nog niet eerder als live track aan bod kwam.

Mama Said is en blijft een fraai visitekaartje voor Kravitz. Deze feestelijke rerelease zal echter voornamelijk interessant zijn voor de echte fan. Het zal de fans van Kravitz hit met Avicii echter weinig doen.
Recensent:Ruud de Zwart Artiest:Lenny Kravitz Label:Virgin Music
Cover Radar Men From the Moon - Echo Forever

Radar Men From the Moon - Echo ForeverOngeveer een jaar na hun debuut EP Intergalactic Dada & Space Trombones...