RECENSIE: Rover - Rover

Cover Rover - Rover
2013-03-28 De Franse singer-songwriter van Rover, oftewel Timothee Regnier, die in zijn omgeving bekend staat als acteur, gitarist en zanger, vertelde dat naar zijn mening ‘sterven door verdriet’ de meest romantische dood zou vormen. En dat idee past verdacht goed bij de muziek die hij speelt. Treurig, tragische en melancholische melodieën met teksten over donkere uren, sombere gevoelens en tragedie.

Op dit moment staat Timothee Regnier op het punt dit titelloze debuutalbum uit te brengen. Hij koos ervoor zijn artiestennaam Rover te noemen, aangezien zijn ouders niks ander reden dan het gelijknamige automerk. Het album is zonder enige twijfel een album dat geliefd zal raken bij mensen in en rondom de tragische en diepe singer-songwritermuziek. Geïnspireerd door een soulzoekende reis naar Berlijn, maakte hij het gelijknamige album onder zijn artiestennaam Rover.

Met zijn debuutalbum Rover brengt Timothee een album dat deprimerend is en de luisteraar uitbrandt, in positieve zin. ‘Remember’, ‘Tonight’ en ‘Wedding Bells’ springen er bovenuit. Rover is een verzameling van zeer authentieke liederen, dat alles bij elkaar een sfeer van melancholie en depressie creëert. Een sfeer die perfect geschikt is om in gedachten te verzinken over alles wat goed en fout ging de afgelopen jaren. Regnier vertelt: “Mensen zeggen dat je niet kunt ontsnappen aan het reizen, maar ik denk dat ik dat wel kan”. Dit gevoel drukt hij op de een of andere manier ook uit op het album. Het voelt als weglopen, uit het verleden, het heden en zo mogelijk ook de toekomst.

Rover is een album dat niet alleen muziek behelst. Het is veel meer dan dat. Het is een striptease van de ziel van Timothee Regnier. Het zijn elf romantische folkrock nummers, die de vergelijkingen met Dylan en Bowie niet kunnen vermijden. Drie plusjes voor deze Franse klankfilosoof.
Recensent:Joey van der Leemputten Artiest:Rover Label:Pias
Cover Mogwai - Les Revenants

Mogwai - Les RevenantsFans van Mogwai worden de laatste jaren flink verwend, want sinds 2010...