RECENSIE: Beaty Heart - Till The Tomb

Beaty Heart
2016-08-25 Beaty Heart is de naam van vier multi-instrumentalisten uit Londen die ons sinds 2011 verblijden met allerlei moois. Hun laatste release heet Till The Tomb en we zien hier dat de band wat meer de pop opzoekt, maar wees gerust, dit doen ze zonder hun karakteristieke sound te verliezen. De heren barsten van het muzikaal talent, en dat is ook op dit album te horen aan het gebruik van een breed scala aan interessante geluiden die de nummers stuk voor stuk uniek maken. De riffjes zijn catchy, vrolijk en interessant om aan te horen en dat maakt deze plaat tot een van de betere releases uit Groot-Brittannië van dit jaar.

De eerste track heet ‘Flora’ en hier horen we al gelijk wat de band in zijn mars heeft, ondanks dat de geluiden vrijwel allemaal elektronisch zijn, klinkt het allemaal toch heel natuurlijk. De zang vult de muziek moeiteloos aan en het schept samen een ontspannen geheel waar bij elke keer opnieuw luisteren ook weer iets nieuws te horen valt. De titeltrack, ‘To The Tomb’, borduurt heerlijk voort op de eerder geschapen trend van nummers die heerlijk luisteren, langzaam aan word je als luisteraar steeds dieper in de muziek getrokken, of je het wil of niet. De daaropvolgende nummers: ‘Soft Like Clay’ en ‘Good Bunch’, scheppen een hele vrolijke noot en dat is zeer fijn zo halverwege de plaat.

Al met al niets dan lof voor Beaty Heart, want wat ze hier neergezet hebben is werkelijk waar een dijk van een album. Het vorige album Mixed Blessings uit 2014 sprak niet altijd een even groot publiek aan, maar deze laatste release zal dat zeker wel doen. Door de fijne, rustige beats te bedekken met een sausje van pop is de kwaliteit omhoog geschoten en we wachten de volgende release hoopvol af.
Recensent:Tim Jongenelen Artiest:Beaty Heart Label:Caroline Records
Aisles

Aisles - Hawaii LPZeg nou zelf, hoeveel bands afkomstig uit Chili ken je? Ondergetekende kon er...