RECENSIE: Norah Jones - Not Too Late

Norah Jones - Not Too Late
2007-02-23 Slechts 27 jaar oud en nu al ruim 30 miljoen albums verkocht. De carrière van Norah Jones kan niet anders omschreven worden als een droom. Haar eerste demo viel gelijk in de smaak bij het Blue Note label en inmiddels is haar derde album uitgekomen. Met Not Too Late mag Jones proberen om haar succesverhaal een vervolg te geven.

De nummers voor Not Too Late zijn allemaal door Jones zelf geschreven. Dit is eigenlijk ook gelijk de grootste verandering met haar voorgaande albums Come Away With Me (2001) en Feels Like Home (2004). Dit album is één grote mix van muziekstijlen die als puzzelstukjes in elkaar worden gelegd en een mooi geheel vormen. Jazz, soul en country zijn allemaal terug te horen op dit album en voeren om en om de boventoon in de nummers. Een muzikale collage van alle genres en stijlen waardoor Norah Jones is beïnvloedt.

Met het prachtige nummer ‘Sinkin’ Soon’ laat Jonas haar liefde voor jazz horen. Het is tevens het meest opvallende nummer op dit album. Ze wijkt hier het meest af van haar singer/songwriter aanpak. Want hoewel het album een mix is van verschillende genres blijven de nummers verpakt in een singer/songwriter verpakking. Helaas blijft het bij dit nummer wat betreft het loslaten van haar muzikale gewoontes. Meer experimenten had het album toch iets spannender gemaakt.

Maar Norah Jones doet op dit album gewoon weer waar ze goed in is. Mooie intieme liedjes schrijven die prima te luisteren zijn op een mooie zomeravond, als op een regenachtige herfstdag.
Recensent:Rene Kuijs Artiest:Norah Jones Label:Blue Note
Saosin