VERSLAG: TMF Awards - 13 oktober - HMH

Festivalinfo was aanwezig op TMF Awards 2006 voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 26 foto's.

123

TMF Awards - Deel 3

Dit geldt echter niet voor Kane. Woorden schieten te kort om het drama waaraan Kane het publiek blootstelt in al haar lelijkheid te beschrijven. De Haagse heren wagen het om ‘Helter Skelter’ van The Beatles te spelen. Iets dat op zichzelf al een beetje flauw is op een avond als deze, maar goed, een goede Beatles-cover is nooit weg. Ondanks het zeer goede geluid in de HMH, brengt de band met het nummer een enorme brei aan geluid ten gehore. Het enige pluspunt daarvan is dat de quasi nonchalante zang van frontman Dinand compleet onverstaanbaar wordt. Aangezien ‘Helter Skelter’ erg kort is, wordt het nummer min of meer stilgelegd zodat Dinand aan zijn ‘ik-ben-rockster,-ik-ga-het-publiek-entertainen-met-champagne’-act kan beginnen. En zo neemt deze potsierlijke, egocentrische vertoning werkelijk groteske vormen aan. Wanneer dit eindelijk voorbij is, zet de band het nummer in feite voor de tweede keer in. Helaas voor Dinand rest hem vervolgens weinig meer dan nietszeggend het podium af te lopen. Laten we hopen dat de nog in leven zijnde Beatles dit materiaal nooit onder ogen krijgen.

R.O.O.O.M speelt vervolgens ook nog twee deuntjes. Maar heel erg boeiend is hun funky pop niet. Het publiek lijkt er hetzelfde over te denken. Het is dan ook een klein raadsel waarom zij de tijd krijgen om zo laat op de avond nog twee nummers te spelen. De aandacht voor Lange Frans, Baas B en Di-rect is echter terecht. Het rappende duo brengt een deels ingetogen, deels rockende versie van ‘Het Land Van’. Ze worden daarbij bijgestaan door hun eigen begeleidingsband én door Di-rect. Het is dus een drukke boel op het podium. Di-rect speelt vervolgens een Aerosmith/Run DMC-versie van hun nummer ‘Rollercoaster’. Dit in combinatie met het nummer ‘Dikke shit’ van Baas B, Lange Frans en Brutus. Ook al is het nummer van Di-rect al wat ouder, het publiek wordt er nog niet minder enthousiast van.

Na alle verhalen over Panic! At the Disco op Lowlands, kijk ik uit naar hun optreden en ben ik benieuwd hoe de band het deze keer gaat doen. Hoewel er weinig op het optreden aan te merken is, kan ik echter niet ontdekken wat er zo bijzonder aan is. Ook hier in de HMH haalt de zanger de zo kenmerkende uithaal aan het einde van het refrein van ‘I Write Sins Not Tragedies’ niet. Daarmee is het nummer ook gelijk een stuk minder interessant.

Tiësto is de afsluiter van de avond. Voor de gelegenheid wordt hij bijgestaan door de drie percussionisten van The Blueman Group. Tiësto kan met zijn hit ‘Dance 4 Life’ natuurlijk weinig fout doen en dus is de inbreng van The Blueman Group een leuke aanvulling. Vooral door het gebruik van water en gekleurd licht levert hun solo een fraai schouwspel op. Met dit optreden komt er tevens een einde aan weer een geslaagde editie van de TMF awards. En om de woorden van presentatrice Renate aan te halen: Marco Borsato is wederom ‘Koning, Keizer en Admiraal’.

123

123
Krezip foto TMF Awards - 13 oktober - HMH De Jeugd Van Tegenwoordig foto TMF Awards - 13 oktober - HMH Panic! At The Disco foto TMF Awards - 13 oktober - HMH G-spott foto TMF Awards - 13 oktober - HMH  foto TMF Awards - 13 oktober - HMH Tiësto foto TMF Awards - 13 oktober - HMH  foto TMF Awards - 13 oktober - HMH Basshunter foto TMF Awards - 13 oktober - HMH EliZe foto TMF Awards - 13 oktober - HMH  foto TMF Awards - 13 oktober - HMH The Opposites foto TMF Awards - 13 oktober - HMH Kane foto TMF Awards - 13 oktober - HMH

123

KIDS RIGHT 2006Stichting KidsRights zet zich wereldwijd in voor kwetsbare kinderen. Kinderen...

PROGPOWER EUROPE 2006 Het festival vindt dit jaar voor de achtste keer plaats in Jongerencentrum...