Oerol Festival 94 miljoen waard

Door op 1Het jaarlijkse Oerol Festival vertegenwoordigt voor het eiland Terschelling op lange termijn een waarde van 94 miljoen euro. Dit blijkt uit een uitgebreid onderzoek onder alle betrokkenen bij het festival door Hendrik Beerda Brand Consultancy.

Met het onderzoek is nu aangetoond dat het festival niet alleen op artistiek niveau maar ook op financieel vlak een belangrijke bijdrage leveren. Het jaarlijkse netto rendement voor het eiland bedraagt ruim 2,5 miljoen euro.

De bezoekerswaardering voor Oerol is uitzonderlijk hoog. De meeste bezoekers komen dan ook al jaren naar het festival. Ze verblijven gemiddeld meerdere dagen en geven ruim 600 Euro uit aan toegang, vervoer en horeca op Terschelling. Zonder het Oerol Festival komt (waarschijnlijk) 90% van de bezoekers niet naar Teschelling. Bijna de helft van de festivalgangers is dankzij een bezoek aan Oerol wel eens buiten het festivalseizoen naar Terschelling geweest. Oerol levert zo indirect veel geld op voor het eiland.

Een tweede marktonderzoek toont aan dat Oerol ook voor de gemiddelde Nederlander een sterk cultuurmerk is. Het is de enige Friese cultuurorganisatie met een nationale merkstatus. Samen met zes andere festivals vormt Oerol een selecte groep die op nationaal niveau bekend is en gewaardeerd wordt. Oerol is daarbinnen het enige theaterfestival. Het North Sea Jazz Festival is het sterkste festivalmerk. Andere festivals in de nationale selectie zijn onder andere Pinkpop, Uitmarkt en Lowlands.



Polsslag13

EERSTE NAAM VOOR POLSSLAG 2009Het indoor festival dat afhangt van Pukkelpop heeft z'n eerste naam bekend...

Groezrock Festival Logo2 200329

GROEZROCK VOEGT VIER BANDS TOE AAN AFFICHE Het Belgische punk- en ska-georiënteerde Groezrock heeft drie nieuwe namen...

REAGEREN

REAGEREN?
Het is mogelijk op dit nieuws te reageren.
Je moet wel even inloggen met je Agendainfo account.
Nog geen Agendainfo account?
Hier kan je een Agendainfo account aanmaken.