Wacken Open Air uitverkocht!

Door Wrong op 31 december 2008 - 15:49 1 Boven alle verwachtingen (Wacken zelf noemt het 'Wahnsin!') is Wacken voor het nieuwe jaar al uitverkocht.

Ieder jaar weet het festival sneller uitverkocht te raken, nu was de verwachting januari. Op 31 december 2008 prijkt echter al groot 'sold out' op de website van Wacken.

De line-up van Wacken Open Air 2009 is overigens nog niet voor de helft bevestigd. De komende maanden zijn veel bevestigingen te verwachten.

Wekelijks het belangrijkste festivalnieuws in je mailbox?
Schrijf je in op onze nieuwsbrief



duitslandnews.gif1

NIEUWE NAMEN DUITSE FESTIVALSDe eerste namen voor Haldern 2009 zijn alweer bekend. Het gaat om Final...

moulinrouge.gif7

MOULIN ROUGE WIL GELD VAN GELIJKNAMIG BELGISCH FESTIVAL Het Parijse cabarettheater Moulin Rouge wil een schadevergoeding van de...

REACTIES

Avatar laupie-666
wo 31 dec 2008 16:20

laupie-666 wow nu al

 0
Avatar jos_theboss22
wo 31 dec 2008 16:28

jos_theboss22 ik denk dat ze daar gedacht hebben we verkopen wel uit. dus zodra we uitverkocht zijn maken we de interesante namen bekend.

 0
Avatar BeelzeM
wo 31 dec 2008 17:00

BeelzeM jos_theboss22 schreef:
ik denk dat ze daar gedacht hebben we verkopen wel uit. dus zodra we uitverkocht zijn maken we de interesante namen bekend.

Inderdaad, ik denk om de trouwe Wacken bezoeker te laten komen voor het grootste deel. Die kopen toch al meteen kaarten.

Ik had daar geen zin in, betalen voor iets waarvan ik niet eens weet wat het inhoud.

 0
geen avatar
wo 31 dec 2008 17:15

joyz Heb m'n kaartje toch al binnen... ;)

 0
Avatar eric_maiden
wo 31 dec 2008 17:19

eric_maiden fucking hell dat is echt rete snel!!

gelukkig heb ik me kaartje al een hele poos binnen=D

Wacken is Walhalla!!!!

 0
Avatar Frinsel
wo 31 dec 2008 17:30

Frinsel Dit jaar dus weer geen wacken :P

 0
Avatar Rudie_
wo 31 dec 2008 17:31

Rudie_ Wow dat is snel! Maarja ik vind het echt belachelijk dat die voorverkopen zo vroeg beginnen tegenwoordig. Zoals ze het bij pinkpop doen is toch wel de beste manier vind ik. Eerst het grootste deel van de namen bekend maken en dan pas starten met de voorverkoop.

 0
Avatar Haario
wo 31 dec 2008 17:36

Haario En dat terwijl de écht grote namen nog moeten komen.

 0
Avatar metaalerik
wo 31 dec 2008 18:07

metaalerik Bands als In Flames, Machine Head en Motorhead zijn voor Wackenbegrippen al grote namen. Zoveel van dat soort jongens zullen er niet meer bij komen denk ik hoor.

 0
Avatar dreamofatheater
wo 31 dec 2008 18:47

dreamofathea.. Er staan dan misschien geen ultragrote namen op de bill, maar er staat toch zeker al een strak en divers programma als ik alles zo even bekijk. Maar dat ze nu al uitverkocht zijn is echt absurd! Dan hebben ze ook echt al heel-veel geld in kas zitten. (iets wat Fields of Rock eens zou moeten hebben) Ik gun het ze van harte, het blijft (wat ze zeggen) de metal-mekka..

 0
Avatar jos_theboss22
wo 31 dec 2008 19:01

jos_theboss22 metaalerik schreef:
Bands als In Flames, Machine Head en Motorhead zijn voor Wackenbegrippen al grote namen. Zoveel van dat soort jongens zullen er niet meer bij komen denk ik hoor.


ik mag toch wel hopen dat er nog wel wat meer bijzonders bij komt zeker om dat dit de jubileum editie is.

 0
Avatar darkangel-1988
wo 31 dec 2008 19:15

darkangel-1988 hmzz dat is echt niet coowl

ik had anders volgende week me kaartje besteld:'(
hmzzz dan maar een ander festivl
maar swel super voor de organisatie natuurlijk

 0
Avatar metaalerik
wo 31 dec 2008 22:30

metaalerik jos_theboss22 schreef:
metaalerik schreef:
Bands als In Flames, Machine Head en Motorhead zijn voor Wackenbegrippen al grote namen. Zoveel van dat soort jongens zullen er niet meer bij komen denk ik hoor.


ik mag toch wel hopen dat er nog wel wat meer bijzonders bij komt zeker om dat dit de jubileum editie is.

Hmja daar heb je wel gelijk ik. Haario zei 'de echte grote namen moeten nog komen' Ik bedoelde dus dat dit niet zo is want een deel van die grote namen is al bekend en er zullen geen bands van het formaat van Iron Maiden of Judas Priest bij meer bij komen gok ik zo. Als je begrijpt wat ik bedoel. Maar goed, we'll see, het duurt nog 8 maanden.

 0
Avatar Solar.Cell
wo 31 dec 2008 23:23

Solar.Cell HOLY SHIT!!!!!!!!!!!! Gelukkig heb ik mijn kaartje!!!

 0
Avatar CalibanFan
do 01 jan 2009 09:14

CalibanFan schandalig

 0
Avatar BasP
do 01 jan 2009 12:03

Wrong Waarom organiseren ze - ipv Fields of Rock - niet iets van 'Wacken Netherlands'. Zelfde opbouw, zelfde bier, zelfde crew, zelfde gezelligheid? :D

 0
Avatar Primo-Victoria
do 01 jan 2009 12:39

Primo-Victoria te ziek zo snel.. ma ik heb gelukkig een kaart!

 0
Avatar Kwikkie
do 01 jan 2009 16:02

Kwikkie Wrong schreef:
Waarom organiseren ze - ipv Fields of Rock - niet iets van 'Wacken Netherlands'. Zelfde opbouw, zelfde bier, zelfde crew, zelfde gezelligheid? :D


jammer dat hier andere regels gelden en dus je niet dezelfde gezelligheid krijgt en al helemaal niet dezelfde toegangsprijs

 0
Avatar BasP
do 01 jan 2009 16:28

Wrong Kwikkie schreef:
Wrong schreef:
Waarom organiseren ze - ipv Fields of Rock - niet iets van 'Wacken Netherlands'. Zelfde opbouw, zelfde bier, zelfde crew, zelfde gezelligheid? :D


jammer dat hier andere regels gelden en dus je niet dezelfde gezelligheid krijgt en al helemaal niet dezelfde toegangsprijs

Inderdaad.. :(

 0
Avatar Solar.Cell
do 01 jan 2009 19:15

Solar.Cell Wrong schreef:
Kwikkie schreef:
Wrong schreef:
Waarom organiseren ze - ipv Fields of Rock - niet iets van 'Wacken Netherlands'. Zelfde opbouw, zelfde bier, zelfde crew, zelfde gezelligheid? :D


jammer dat hier andere regels gelden en dus je niet dezelfde gezelligheid krijgt en al helemaal niet dezelfde toegangsprijs

Inderdaad.. :(

FF uit interesse, wat zijn die andere regels dan?

 0
Avatar BasP
do 01 jan 2009 22:29

Wrong Als je hier teveel lawaai maakt klagen omwonenden of milieuorganisaties. Daar wordt het dorp gewoon een week bij het festival betrokken. Als de camping daar vol zit openen ze een weiland er bij, als de camping hier vol zit moeten ze een vergunning hebben om een ander weiland te mogen pakken. Etc.

 0
Avatar niesl2
do 01 jan 2009 22:41

niesl2 Netjes, vooral met de nog niet geweldig briljante line up die tot nu toe bekend is.

 0
geen avatar
vr 02 jan 2009 00:18

meeeiuw nee machinehead is wel grote naam voor woa maar motorhead niet want die komen bijna ieder jaar en inflames is tegneworodigook vaste gast.spelen ze niet dan zijn ze gewoon aanwezigomdat ze het een leu kfestival vinden.

maar ik heb gelukkig me kaartje al.
heb der zin in.
ik koop ookaltijd meteen me kaartje voor woa weer zodra ik thuis ben van woa.
omdat ikt ochw el weet dat ze weer met en steen goeie lineup komen.en het tot nu toe voor mij het enige goed georganiseerde festival is waar ikt ot nu toe ben geweest.

 0
geen avatar
vr 02 jan 2009 00:27

meeeiuw metaalerik schreef:
jos_theboss22 schreef:
metaalerik schreef:
Bands als In Flames, Machine Head en Motorhead zijn voor Wackenbegrippen al grote namen. Zoveel van dat soort jongens zullen er niet meer bij komen denk ik hoor.


ik mag toch wel hopen dat er nog wel wat meer bijzonders bij komt zeker om dat dit de jubileum editie is.

Hmja daar heb je wel gelijk ik. Haario zei 'de echte grote namen moeten nog komen' Ik bedoelde dus dat dit niet zo is want een deel van die grote namen is al bekend en er zullen geen bands van het formaat van Iron Maiden of Judas Priest bij meer bij komen gok ik zo. Als je begrijpt wat ik bedoel. Maar goed, we'll see, het duurt nog 8 maanden.

laat judaspriest en iron maiden lekker thusi blijven.
want een wan prestatie was iron maiden op wacken jezus dat was echt slecht.ben na 3 nrs gewoon weg gelopen.

organisatie heeft vorig jaarop het festival terein aangekocht dat ze ac/dc of metallica willen hebben.
en in duisland zijnde geruchten dat ze rammstein ook willen hebben.
maar er zullen wel grote black/death metal namen komen want daarmee zijnz e bekend geworden.

 0
Avatar Madara
vr 02 jan 2009 07:11

Madara Haha mijn kaartje zit nog in de pijpleiding, moet nog afrekenen! maar ik heb hem gelukkig :D

 0
Avatar Solar.Cell
vr 02 jan 2009 10:17

Solar.Cell Wrong schreef:
Als je hier teveel lawaai maakt klagen omwonenden of milieuorganisaties. Daar wordt het dorp gewoon een week bij het festival betrokken. Als de camping daar vol zit openen ze een weiland er bij, als de camping hier vol zit moeten ze een vergunning hebben om een ander weiland te mogen pakken. Etc.


Aha, nouja op waldrock valt het met geklaag ook allemaal wel mee, voor zover ik weet. En tjah, wacken regelt vantevoren veel meer camping terrein waardoor ze zo weer iets kunnen openen, dat heeft meer met organistie te maken regels lijkt me

Ik dacht meer in de richting van dat er in nederland niet zo makkelijk over vuurwerk tijdens shows gedacht wordt of stripshows of bloedregen ofzo???

 0
Avatar BasP
vr 02 jan 2009 10:34

Wrong Waldrock zit in een weiland, honderden meters van het dichstbijzijnde dorp.. en duurt maar 1 dag. :) Vuurwerk wordt hier volgens mij ook erg moeilijk over gedaan ja.

 0
geen avatar
vr 02 jan 2009 10:41

meeeiuw plus dat op waldrock de laatste band klaar is om wat ishet 11 a 12 uur?
op wackenbegint de laatsteband om die tijd

 0
Avatar hansjuvefan
vr 02 jan 2009 11:40

hansjuvefan Jammer! Ik was mss wel van plan om te gaan

 0
Avatar Westernpinky
vr 02 jan 2009 11:49

Westernpinky Ben ik ff blij dat ik m'n kaartjes al heb!

 0
Avatar GuitarPim1989
vr 02 jan 2009 14:51

GuitarPim1989 Ik denk,want dat doet wacken elk jaar, eerst beetje goede namen bekend maken, en als er veel verkocht is( of uitverkocht) komen er wat mindere namen.
Maarja, graspop heeft nog steeds niks laten weten.

 0
Avatar hansjuvefan
vr 02 jan 2009 17:00

hansjuvefan hopelijk heeft graspop weer vette namen!

 0
Avatar Zop
za 03 jan 2009 20:09

Zop Ben blij dat we de kaarten in oktober al hadden,nu nog wat leuke headliners en het kan niet meer stuk!

 0
geen avatar
zo 04 jan 2009 01:00

moker meeeiuw schreef:
nee machinehead is wel grote naam voor woa maar motorhead niet want die komen bijna ieder jaar en inflames is tegneworodigook vaste gast.spelen ze niet dan zijn ze gewoon aanwezigomdat ze het een leu kfestival vinden.



ondanks het feit dat lemmy zo'n beetje in zijn tourbus woont is motorhead nog wel een grotere band dan machine head of in flames.
misschien dat motorhead minder schokkend is, maar stage peformance of de muziek die je maakt heeft uiteindelijk bar weinig te maken met de kilometers die zo'n tourbus jaarlijks aflegt.

hoe dan ook, ben ik persoonlijk niet zo van de terreur drukte, de reden dat ik wacken meestal oversla.

 0
Avatar Solar.Cell
zo 04 jan 2009 14:05

Solar.Cell meeeiuw schreef:
plus dat op waldrock de laatste band klaar is om wat ishet 11 a 12 uur?
op wackenbegint de laatsteband om die tijd


In 2008 begon slayer rond half 12/kwart voor 12 uur op waldrock en was rond 1 uur klaar op waldrock

 0
Avatar Solar.Cell
zo 04 jan 2009 14:06

Solar.Cell Solar.Cell schreef:
meeeiuw schreef:
plus dat op waldrock de laatste band klaar is om wat ishet 11 a 12 uur?
op wackenbegint de laatsteband om die tijd


In 2008 begon slayer rond half 12/kwart voor 12 uur op waldrock en was rond 1 uur klaar

 0
Avatar Jacqimo
ma 05 jan 2009 09:27

Jacqimo ze doen het goed hoor wacken! het is ook zeker een vet festival :) maar gelukkig was ik niet van plan om te gaan dit jaar, dus deze drama blijft mij bespaart

 0
Avatar MaybexMemories
ma 05 jan 2009 16:06

MaybexMemories Damn....can you say : Gehypt festival? :-P Paar jaar geleden was het nog wel gezellig :-P

 0
Avatar darkjustice-drummer
di 06 jan 2009 16:55

darkjustice-.. MaybexMemories schreef:
Damn....can you say : Gehypt festival? :-P Paar jaar geleden was het nog wel gezellig :-P


idd.. Wacken is nu veel minder.. veel te veel mensen, minder echte Heavy metalbands.. zoals et eens wel was, meer metalcore en dat soort shit.. ik ben er nog nooit geweest omdat de line-up van fields of rock en/of graspop beter was, dus over sfeer en organisatie heb ik niet veel te zeggen.. maar qua bands en drukte(vernomen van ex-wackengangers) hoef ik niet naar wacken!

 0
Avatar Noisecreator
di 06 jan 2009 20:34

Noisecreator nu gaat iedereen zeker na gmm xD

 0
Avatar Shadow_Zero
wo 07 jan 2009 10:46

Shadow_Zero meeeiuw schreef:
metaalerik schreef:
jos_theboss22 schreef:
metaalerik schreef:
Bands als In Flames, Machine Head en Motorhead zijn voor Wackenbegrippen al grote namen. Zoveel van dat soort jongens zullen er niet meer bij komen denk ik hoor.


ik mag toch wel hopen dat er nog wel wat meer bijzonders bij komt zeker om dat dit de jubileum editie is.

Hmja daar heb je wel gelijk ik. Haario zei 'de echte grote namen moeten nog komen' Ik bedoelde dus dat dit niet zo is want een deel van die grote namen is al bekend en er zullen geen bands van het formaat van Iron Maiden of Judas Priest bij meer bij komen gok ik zo. Als je begrijpt wat ik bedoel. Maar goed, we'll see, het duurt nog 8 maanden.

laat judaspriest en iron maiden lekker thusi blijven.
want een wan prestatie was iron maiden op wacken jezus dat was echt slecht.ben na 3 nrs gewoon weg gelopen.

organisatie heeft vorig jaarop het festival terein aangekocht dat ze ac/dc of metallica willen hebben.
en in duisland zijnde geruchten dat ze rammstein ook willen hebben.
maar er zullen wel grote black/death metal namen komen want daarmee zijnz e bekend geworden.

Ik had me prima vermaakt met Iron Maiden op WOA :)
Ik heb echter niet opgevangen dat ze Metallica of AC/DC wilden :O Het zou wel werelds zijn als Metallica zou komen! m/

Maar damn! Wat snel uitverkocht!

 0
Avatar freezeforze
wo 07 jan 2009 22:05

freezeforze wacken rules ....

wat een festival en ja daar kunnen de grote festivalbazen hier in nederland nog wat van leren met hun schijt regels we weten nu zo langzamerhand ook wel dat zij er ook niets aan kunnen doen (de bekrompenheid van onze landbestuurders ) maar ja die hebben jullie zelf gekozen
x,.x,.

maar als je inderdaad een beetje door europa de festivals afreist zou je nooit weer naar een nederlands evenement gaan..
wacken laatste bands rond 0.300 uur
en dan nog hoeft het terrein niet leeg
idem op pukkelpop of graspop en sziget
muziek op de campings geen bezwaar volop stroom voor de koelkasten
eigen bier e.d geen probleem
bbq
en nog veeeeel meer

 0
geen avatar
do 08 jan 2009 11:01

meeeiuw ik vind het gewoon een heerlijk festival.
en het is gewoon goed druk.
heb me er de afgelopen ajren erg vermaakt.
en als organisatie zijnde .hoe eerder uitverkocht hoe beter toch?
als je als organisator kijkt.
en qua bands als je nu alleen maar old school hardrock neer gaat zetten komt niet het gewenste aantal mensen.
en het is gewoon een hardrock metal festival dus alle gernes en dat doen ze goed.want van mij mogen al die unprenoucitor bands wel weg blijven en die zielige clowns.maarja er schijnen mensen wel naar die muziek teluisteren.nou prima toch zolang ik er maar niet heen hoef.
geef mij maar een goede mix van alle hard rock en metal stylen krijg je veel soorten mensen hoe meer gezellig heid.en heb me de afgelopen jaren echt wel vermaakt met de spanjaarden.mensen uit india,china israel,ijsland, en de omringende landen natuurlijk.en vooral ook de canadesen:P

 0
Avatar Solar.Cell
zo 01 feb 2009 23:51

Solar.Cell Ik ben benieuwd of ze dit jaar weer een Japanse band hebben! Vorig jaar girugamesh en daarvoor dir en grey! Ik hoop dat er weer een goede komt dit jaar, want in Nederland komen deze bands bijna nooit =(

 0

REAGEREN

REAGEREN?
Het is mogelijk op dit nieuws te reageren.
Je moet wel even inloggen met je Agendainfo account.
Nog geen Agendainfo account?
Hier kan je een Agendainfo account aanmaken.