Arctic Monkeys, Basement Jaxx en meer op Lowlands

Door Wrong op 05 februari 2009 - 10:31 1 Gisteren werd het al duidelijk dat vandaag elke muziekliefhebber in Nederland het verplicht moest hebben over Lowlands. Weet je niet wat er staat, dan hoor je er niet bij! Dus bij dezen helpt Festivalinfo ook jou.

Arctic Monkeys, Basement Jaxx, Bon Iver, La Caravane Passe en Crookers zijn de eerste namen voor deze editie van Lowlands.

Vroege-vogel-tickets voor Lowlands 2009 kosten 140 euro. Dit is inclusief de 10 euro servicekosten. Als de eerste 10.000 tickets weg zijn wordt de prijs verhoogd naar 150 euro.

De voorverkoop start aanstaande zaterdag.

Wekelijks het belangrijkste festivalnieuws in je mailbox?
Schrijf je in op onze nieuwsbrief



cas10

MARCO BORSATO OP CONCERT AT SEAConcert At Sea maakt vandaag de eerste namen bekend. Naast Marco Borsato...

roskilde_mooi17

SLIPKNOT EN MADNESS OP ROSKILDE Na Coldplay als eerste bevestiging vorige week, voegt het Roskilde Festival...

REACTIES

Avatar RickT
do 05 feb 2009 10:37

RickT Sjongejonge die prijs!!
Ik heb hier nog een poster van Lowlands 2006, daar kosten de kaarten nog 117,50.
Achja kwestie van vraag en aanbod natuurlijk. De namen vind ik ook niet zo heel boeiend.

 0
geen avatar
do 05 feb 2009 10:40

Jboog Lowlands wordt idd wel erg snel erg duur. Maar heb je ook niet die goedkopere kaarten zonder toegang tot walibi??..

 0
Avatar Marieke234
do 05 feb 2009 10:42

Marieke234 Dat zijn deze vrees ik. De combi kaarten zijn nog duurder. Het is inderdaad wel even schrikken die prijjs...

 0
Avatar Britt_
do 05 feb 2009 10:42

Britt_ damn die prijzen zijn echt belachelijk snel omhoog gegaan, daar mogen wel flink wat vette bands tegenover staan!

 0
Avatar BasP
do 05 feb 2009 10:46

Wrong Arctic Monkeys kennen we ondertussen wel.. Basement Jaxx was een ramp 2 jaar terug op LL. Het enige echt interessante voor mij, is Crookers. Komt gelukkig nog genoeg leuks bij.

 0
Avatar niesl2
do 05 feb 2009 10:49

niesl2 Namen: meh, prijs: meh. Maar ik ga toch wel en het wordt toch wel vet, dus daar maak ik me echt niet druk over.

 0
Avatar Rudie_
do 05 feb 2009 10:49

Rudie_ Arctic Monkeys, vette shit! Maar die ticketprijzen zijn wel heel erg gestegen idd. Ik weet niet hoe duur het vorig jaar was, maar ik meen me te herinerren dat het echt bij lange na geen 150 euro was!

 0
Avatar Rapid_Razor_Bob
do 05 feb 2009 10:51

Rapid_Razor_.. Wat betreft de prijs:
De prijs van vorig jaar (e122,50) was exclusief servicekosten. De e140,- van nu is inclusief servicekosten...

 0
Avatar Cam
do 05 feb 2009 10:58

Cam @Rapid: wat wil je daarmee zeggen? Exclusief is het dus 7,50 omhoog gegaan en je kunt me niet wijsmaken dat de servicekosten vorig jaar ook 10 euro was..

 0
Avatar harinkie
do 05 feb 2009 10:58

harinkie En de servicekosten zijn 17.50? Kom op zeg!
Niet dat het uitmaakt, ik ga toch, maar de prijsverhoging is tenminste 4 biertjes :( Ben benieuwd hoe duur het bier is geworden ;-)

 0
Avatar Hoebele
do 05 feb 2009 11:00

Hoebele Te duur, oninteressante namen, te ver weg en veel te veel Hollanders, nee geen LL voor mij

 0
Avatar thelastcursade
do 05 feb 2009 11:00

thelastcursade Hmm echt duur...
En de munten zullen ook wel weer duurder worden...
Maarja, zaterdag gelijk kaartjes bestellen ^^

 0
geen avatar
do 05 feb 2009 11:00

mits Aardige inflate al zeg ik het zelf...
Niks aan te doen, mensen betalen toch wel...
Iig weer aanwezig :)

 0
Avatar Vedder
do 05 feb 2009 11:00

Vedder Bon Iver :-)

 0
Avatar lowlander03456
do 05 feb 2009 11:01

lowlander03456 Als we nou eens met zn allen zeggen dat we NIET gaan, misschien moeten ze dan wel zakken met de prijs...

 0
Avatar RickT
do 05 feb 2009 11:03

RickT Hoebele schreef:
Te duur, oninteressante namen, te ver weg en veel te veel Hollanders, nee geen LL voor mij


Zegt iemand met een Pinkpop hoedje op ;-)

 0
Avatar Charlotte208
do 05 feb 2009 11:24

Charlotte208 Ik schrik wel van de prijs ja, ik hoop wel dat we dan ook heel wat mogen verwachten. Arctic Monkeys is wel een hele goede start.

 0
Avatar Paul_Banks
do 05 feb 2009 11:26

Paul_Banks 10 euro servicekosten is wel volslagen debiel, voor Motel Mozaique was ik iets van 1,25 euro kwijt aan servicekosten en als zij dat kunnen moeten anderen dat toch ook kunnen, lijkt mij.

En waarom stijgen de servicekosten bij internetverkoop? Lijkt me toch dat er minder handjes aan te pas komen en die kosten veel geld.

Maar het wordt toch wel weer erg leuk en gezellig, dat was het de vorige 7 keer en dat zal de 8e keer niet anders zijn.

 0
Avatar sadbuttrue
do 05 feb 2009 11:44

sadbuttrue Hahaha kunnen jullie wel zeuren, maar jullie weten allemaal dat jullie toch wel gaan, want LL is nou eenmaal hip en daar MOET je bij zijn, duh. :')

Ik wacht met smart op de dag dat die hele LL-hype een keer overwaait en iedereen eens verstandig besluit om niet te gaan voor zulke belachelijke prijzen.

 0
Avatar Jeriel
do 05 feb 2009 11:50

Jeriel Vorig jaar was het 122,50 + 6 euro servicekosten= 128,50.
Nu is het 140 (incl servicekosten) + 5,30 (ongeveer) aan verzendkosten die LiveNation er standaard nog eens voor rekent! Voor het verzenden van een email!!
Moet niet gekker worden...
Dus: 145,30 tov 128,50 is een flinke verhoging.

 0
Avatar BasP
do 05 feb 2009 12:11

Wrong Jeriel schreef:
Vorig jaar was het 122,50 + 6 euro servicekosten= 128,50.
Nu is het 140 (incl servicekosten) + 5,30 (ongeveer) aan verzendkosten die LiveNation er standaard nog eens voor rekent! Voor het verzenden van een email!!
Moet niet gekker worden...
Dus: 145,30 tov 128,50 is een flinke verhoging.

Zoveel servicekosten door LiveNation? Ligt dat bij Eventim ook zo hoog?

 0
Avatar Marz667
do 05 feb 2009 12:26

Marz667 Vedder schreef:
Bon Iver :-)

 1
Avatar Paul_Banks
do 05 feb 2009 13:42

Paul_Banks sadbuttrue schreef:
Hahaha kunnen jullie wel zeuren, maar jullie weten allemaal dat jullie toch wel gaan, want LL is nou eenmaal hip en daar MOET je bij zijn, duh. :')

Ik wacht met smart op de dag dat die hele LL-hype een keer overwaait en iedereen eens verstandig besluit om niet te gaan voor zulke belachelijke prijzen.


ik zie 20 bands en 's avonds worden er feestjes georganiseerd, als ik dat omreken kost hij mij nog geen 7 euro per band/feestje, dat zijn de startprijzen in Rotown en daar spelen beginnende bands ook maar 3 kwartier tot hooguit een uur (waar je dus ook de vulnummers van het album bij krijgt, die ze op festival dan wel eens weg willen laten) dus waar baseer je zulke prijzen op?

En ja 4 dagen in je eigen vuil rollen is erg hip :-S. Wel eens ingezien dat het ook gewoon leuk kan zijn om een aantal dagen wisselende muziek te zien?

 0
Avatar Paul_Banks
do 05 feb 2009 13:43

Paul_Banks Jeriel schreef:
Vorig jaar was het 122,50 + 6 euro servicekosten= 128,50.
Nu is het 140 (incl servicekosten) + 5,30 (ongeveer) aan verzendkosten die LiveNation er standaard nog eens voor rekent! Voor het verzenden van een email!!
Moet niet gekker worden...
Dus: 145,30 tov 128,50 is een flinke verhoging.


vorig jaar echt niet meer dan 4 euro kosten betaald op het postkantoor en ik neem toch aan dat bij die 10 euro servicekosten ook de verzendkosten zitten.

 0
Avatar Elske
do 05 feb 2009 13:43

Elske Basement Jaxx! Basement Jaxx! Basement Jaxx!
En Arctic Monkeys & La Caravane Passe zijn ook fijn:-)

 0
Avatar Marieke234
do 05 feb 2009 13:50

Marieke234 sadbuttrue schreef:
Hahaha kunnen jullie wel zeuren, maar jullie weten allemaal dat jullie toch wel gaan, want LL is nou eenmaal hip en daar MOET je bij zijn, duh. :')

Ik wacht met smart op de dag dat die hele LL-hype een keer overwaait en iedereen eens verstandig besluit om niet te gaan voor zulke belachelijke prijzen.

Wat een onzin. Lowlands mag dan wel commerciëler zijn geworden, er zijn behoorlijk wat mensen die al jaren gaan. En er komen steeds meer Engelsen bij, dus niet alleen Nederlanders. ;-)

 0
Avatar mtje
do 05 feb 2009 14:53

mtje Ja... 140 euries is behoorlijk hoog ja... maarja kga toch wel dus dan moet het maar!!
Ben trouwens wel erg blij met Arctic Monkeys en Basement Jaxx.

 0
Avatar Theule
do 05 feb 2009 15:59

Theule Niets nieuws die namen..

 0
Avatar Paul_Banks
do 05 feb 2009 16:17

Paul_Banks Theule schreef:
Niets nieuws die namen..


Maar dat is al gauw he, als ik nu een nieuwe band opricht, is deze over 1 minuut al niet nieuw meer.

 0
Avatar romy74
do 05 feb 2009 16:41

romy74 *de toekomst*
LOWLANDS 2013 KAARTJES 200 EURO

HAHAHA

 0
Avatar Musiquefreak
do 05 feb 2009 16:58

Musiquefreak HAHAHA? :')

Ik ben toch wel aanwezig! Traditie, holladijee.

 0
Avatar jos_theboss22
do 05 feb 2009 17:07

jos_theboss22 Paul_Banks schreef:
Jeriel schreef:
Vorig jaar was het 122,50 + 6 euro servicekosten= 128,50.
Nu is het 140 (incl servicekosten) + 5,30 (ongeveer) aan verzendkosten die LiveNation er standaard nog eens voor rekent! Voor het verzenden van een email!!
Moet niet gekker worden...
Dus: 145,30 tov 128,50 is een flinke verhoging.


vorig jaar echt niet meer dan 4 euro kosten betaald op het postkantoor en ik neem toch aan dat bij die 10 euro servicekosten ook de verzendkosten zitten.

klopt dat is echt extreem geworden ik ga nu ook gewoon mijn kaartjes via andere manieren proberen te kopen.

En lowlands is niet mijn festival en ik vind dat die prijs dit jaar echt extreem hoog is.

 0
Avatar eric_maiden
do 05 feb 2009 17:22

eric_maiden tering ik vind de prijs echt misselijk!!! en de eerste namen ook=P maar ik ga toch wel want het is Lowlands!

 0
Avatar Paralyzed
do 05 feb 2009 17:26

Paralyzed Oei lekker begin.
Ik was eigenlijk niet van plan te gaan, maar nu begin ik toch weer te twijfelen. :

 0
Avatar Megalomaniac
do 05 feb 2009 18:14

Megalomaniac Lekker belangrijk wat er staat. Lowlands is altijd een feest en er staat altijd wel iets leuks. Wordt alweer mijn 5e Lowlands!

 0
Avatar ebeaydojraes
do 05 feb 2009 18:21

ebeaydojraes ik quote:
Vanaf dit jaar gaat de voorverkoop van Lowlands alleen online en telefonisch. Dit doen we om de steeds verder oprukkende, grootschalige zwarthandel en kaartenzwendel in te dammen. Dat is zowel in het belang van Lowlands zelf, maar nog meer voor de bezoeker (prijsopdrijving!). Vorig jaar werd trouwens al bijna 75% van alle Lowlands tickets online verkocht.

Vroeger werd een kaartprijs bepaald en daar bovenop kwamen de servicekosten. Vorig jaar waren de servicekosten bij online verkoop €4,60. Daar kwam nog 3,5% van het totale transactiebedrag bij waardoor je in totaal op €8,89 extra kosten bovenop de kale ticketprijs kwam.

Nu gaat de verkoop alleen online en telefonisch. De servicekosten betaal je voor de achterliggende techniek, handling, scanapparatuur en bemanning bij de ingang en het zwarthandel-proof maken. Als je voor betalen via iDeal en een E-ticket kiest dat je zelf uitprint, worden de servicekosten €10,-

De kaartprijs van de Vroege Vogel tickets in 2008 was €122,50 maar daar kwamen de servicekosten nog bij waardoor je op €131,54 kwam.
Dit jaar kost een Vroege Vogel ticket €140,- maar daar zit het tientje servicekosten dus al in!
De kale kaartprijs stijgt dit jaar van €122,50 naar €130,- en dat is €7,50,-
Hetzelfde geldt voor de normale tickets: deze waren in 2008 €132,50 exclusief servicekosten en zijn nu €150,- inclusief servicekosten.

De zwarthandel en kaartzwendel is goed georganiseerd om jou veel geld afhandig te maken. Koop daarom nooit tickets buiten de officiële voorverkoopkanalen om:

Lowlands.nl
Livenation.nl
0900 – 1010 2020 (45cpm)
Ticketsite van Eventim

De kaartverkoop start vanaf zaterdag 7 februari 10:00u
-------------------------
is tot nu toe elk jaar met 7,50 omhoog gegaan en ook dit jaar. Is zo gek nog niet, zeker gezien de huidige financiele crisis. Sterker nog ik had gedacht dat het hoger zou uitvallen. Ik vind dit een nogal gewaagde prijs en vraag me af of ze daarvoor dezelfde kwaliteit kunnen leveren als vorig jaar.
But anyhow.. t is gewoon feest dus we zijn er ook weer bij :)

 0
Avatar Xeruu
do 05 feb 2009 20:21

Xeruu Damn Crookers op LL wordt dus sowieso weer een tof feestje. Ben er zeker weer bij :D

 0
Avatar Xeruu
do 05 feb 2009 20:22

Xeruu Damn Crookers op LL wordt dus sowieso weer een tof feestje. Ben er zeker weer bij :D

 0
Avatar renske23
do 05 feb 2009 20:37

renske23 om deze namen sta ik nog niet te springen..
voor die prijs mogen er nog wel wat toppers bij komen. ik noem U2? die ook weer gaan toeren

 0
Avatar BasP
do 05 feb 2009 20:52

Wrong renske23 schreef:
om deze namen sta ik nog niet te springen..
voor die prijs mogen er nog wel wat toppers bij komen. ik noem U2? die ook weer gaan toeren

Ik kan je nu al vertellen dat U2 niet komt. De grootste tent van Lowlands is daar te klein voor. Schrap andere stadion-acts als Coldplay, Metallica, Bruce Springsteen en AC/DC dus ook maar gelijk van alle geruchten. :)

 0
Avatar Badsteaks
do 05 feb 2009 23:47

Badsteaks Wrong schreef:
Jeriel schreef:
Vorig jaar was het 122,50 + 6 euro servicekosten= 128,50.
Nu is het 140 (incl servicekosten) + 5,30 (ongeveer) aan verzendkosten die LiveNation er standaard nog eens voor rekent! Voor het verzenden van een email!!
Moet niet gekker worden...
Dus: 145,30 tov 128,50 is een flinke verhoging.

Zoveel servicekosten door LiveNation? Ligt dat bij Eventim ook zo hoog?

Kartelvorming? Monopolypositie?

 0
Avatar dannykuko
vr 06 feb 2009 01:02

dannykuko renske23 schreef:
om deze namen sta ik nog niet te springen..
voor die prijs mogen er nog wel wat toppers bij komen. ik noem U2? die ook weer gaan toeren


En toen werd je wakker?

 0
Avatar buke
vr 06 feb 2009 08:32

buke ebeaydojraes schreef:
-------------------------
is tot nu toe elk jaar met 7,50 omhoog gegaan en ook dit jaar. Is zo gek nog niet, zeker gezien de huidige financiele crisis. Sterker nog ik had gedacht dat het hoger zou uitvallen. Ik vind dit een nogal gewaagde prijs en vraag me af of ze daarvoor dezelfde kwaliteit kunnen leveren als vorig jaar.
But anyhow.. t is gewoon feest dus we zijn er ook weer bij :)


die redenering snap ik niet helemaal. je hebt gelijk, de verhoging valt mee maar ik denk dat ik voor iedereen spreek als 10 euro servicekosten zuur is omdat je niet ziet wat er met dat geld gebeurd. en wat je er van ziet is niet veel. het gaat om 55.000 mensen die allemaal 10 euro servicekosten betalen, nou voor een half miljoen euro wil ik ook best zo veel kaartjes met de hand in envelopjes doen en persoonlijk langsbrengen. bij wijze van.

verder is er inderdaad een economische crisis maar een prijsverhoging heeft daar niet zo veel mee te maken denk ik.

laten we hopen dat ze met dit geld lowlands eindelijk zo milieubewust kunnen maken dat radiohead eindelijk eindelijk een keer komt.

 0
Avatar Paul_Banks
vr 06 feb 2009 10:18

Paul_Banks renske23 schreef:
om deze namen sta ik nog niet te springen..
voor die prijs mogen er nog wel wat toppers bij komen. ik noem U2? die ook weer gaan toeren


4 van de 80 namen zijn bekend en we krijgen nu al dit gezeur. En als je ook nog met U2 aan komt zetten, dan snap je niet zo veel van muziekfestivals al Lowlands.

 0
Avatar Marieke234
vr 06 feb 2009 11:48

Marieke234 Inderdaad niet zo'n slimme opmerking, ;-) En gelukkig komen die acts niet, het is helemaal niets voor Lowlands!

 0
Avatar NaturelFlavor
vr 06 feb 2009 15:52

NaturelFlavor Ben natuurlijk gewoon weer van de partij! De kaarten van het postkantoor afhalen gaf me toch wel een beetje die kriebels, maar goed, ik laat ze wel opsturen. Want zo een lelijke eTicket gaat hem niet worden voor mij.

 0
Avatar SnarfLiono
vr 06 feb 2009 17:29

SnarfLiono Precies de reden dat ik na 1996 en 2006 nooit meer gegaan ben. Het hele weekend van dat pseudo pretensieuze gelul van iedereen in de trant van "leuke band, maar is het wel iets voor Lowlands?"

 0
Avatar TAOS
vr 06 feb 2009 19:13

TAOS Ik snap nog steeds niet helemaal wat de verschillen tussen de kaarten zijn. Kunnen ervaren lowlanders het mij uitleggen? Het lijkt net alsof er een verschil zit tussen de normale kaarten en de kale kaartprijs. =S

 0
Avatar TAOS
vr 06 feb 2009 19:26

TAOS Ik snap nog steeds niet helemaal wat de verschillen tussen de kaarten zijn. Kunnen ervaren lowlanders het mij uitleggen? Het lijkt net alsof er een verschil zit tussen de normale kaarten en de kale kaartprijs. =S

 0
Avatar smellycat
vr 06 feb 2009 20:52

smellycat Paul_Banks schreef:
10 euro servicekosten is wel volslagen debiel, voor Motel Mozaique was ik iets van 1,25 euro kwijt aan servicekosten en als zij dat kunnen moeten anderen dat toch ook kunnen, lijkt mij.

En waarom stijgen de servicekosten bij internetverkoop? Lijkt me toch dat er minder handjes aan te pas komen en die kosten veel geld.

Maar het wordt toch wel weer erg leuk en gezellig, dat was het de vorige 7 keer en dat zal de 8e keer niet anders zijn.


Wat een onzin is dit weer. LL gaat via MOJO en waar we vorig jaar gewoon een kaartje konden ophalen en 3,75 betaalde betalen we nu gewoon 10 euro. Dit is bijna 3x zoveel en MOJO maar hyn zakken vullen want ze hebben een exclusief contract met Eventim en Live nation dat MOJO alle servicekosten krijgt waarvoor Eventim perr verkocht kaartje 1 eeurotje of zo krijg. Ze verdienden nog niet genoeg aan de winst op concerten en wilden ook de servicekosten in eigen zak steken. Eeen verhoging van bijna 300% echt oplichterij!

 0
Avatar smellycat
vr 06 feb 2009 20:54

smellycat Badsteaks schreef:
Wrong schreef:
Jeriel schreef:
Vorig jaar was het 122,50 + 6 euro servicekosten= 128,50.
Nu is het 140 (incl servicekosten) + 5,30 (ongeveer) aan verzendkosten die LiveNation er standaard nog eens voor rekent! Voor het verzenden van een email!!
Moet niet gekker worden...
Dus: 145,30 tov 128,50 is een flinke verhoging.

Zoveel servicekosten door LiveNation? Ligt dat bij Eventim ook zo hoog?

Kartelvorming? Monopolypositie?

Yep en dan te bedenken dat ze nu ook nog eens Ticketservice gaan opkopen. Wedden dat daar de servicekosten ook omhoog gaan daarna!

 0
Avatar smellycat
vr 06 feb 2009 20:57

smellycat O ja en ik wilde ook nog even kwijt dat de prijs waar we het nu over hebben de VROEGBOEK prijs is en de kaarten straks dus nog 10 euro duurder worden!!

 0
Avatar Paul_Banks
vr 06 feb 2009 21:15

Paul_Banks smellycat schreef:
Paul_Banks schreef:
10 euro servicekosten is wel volslagen debiel, voor Motel Mozaique was ik iets van 1,25 euro kwijt aan servicekosten en als zij dat kunnen moeten anderen dat toch ook kunnen, lijkt mij.

En waarom stijgen de servicekosten bij internetverkoop? Lijkt me toch dat er minder handjes aan te pas komen en die kosten veel geld.

Maar het wordt toch wel weer erg leuk en gezellig, dat was het de vorige 7 keer en dat zal de 8e keer niet anders zijn.


Wat een onzin is dit weer. LL gaat via MOJO en waar we vorig jaar gewoon een kaartje konden ophalen en 3,75 betaalde betalen we nu gewoon 10 euro. Dit is bijna 3x zoveel en MOJO maar hyn zakken vullen want ze hebben een exclusief contract met Eventim en Live nation dat MOJO alle servicekosten krijgt waarvoor Eventim perr verkocht kaartje 1 eeurotje of zo krijg. Ze verdienden nog niet genoeg aan de winst op concerten en wilden ook de servicekosten in eigen zak steken. Eeen verhoging van bijna 300% echt oplichterij!

Je vertelt hetzelfde als ik deed, alleen noem je dat van mij onzin, toch op zijn minst vreemd, vind je niet?

 0
Avatar Buttgeek
vr 06 feb 2009 21:51

Buttgeek Een stijging van maar €7,50? Dat is volgens mij toch al snel 6%, dat vind ik een behoorlijke inflatie. En 10 euro servicekosten met de smoes dat je toch een scan apparaatje nodig hebt (want die van vorig jaar zijn niet meer te gebruiken?) gaat er bij mij niet in. Online verkoop is automatiseren en dat is kosten besparen. Als je het mij vraagt is dit gewoon geld klopperij. En ze kunnen het makkelijk doen want het raakt toch wel weer uitverkocht.

Maar ik wil dat tientje best betalen, in ruil voor QOTSA, Foo Fighters, Muse, EODM, Filter, Pearl Jam, en oh ja, Open Hand wil ik ook nog wel eens zien. En graag nog meer van dat soort bands aub. Als die dan allemaal komen betaal ik ook een tientje meer mits er beloofd wordt dat deze bands dan niet allemaal tegelijk spelen in die 300 tenten. Lowlands mensjes, doe jullie best maar voor me :)

 0
Avatar Marieke234
za 07 feb 2009 00:58

Marieke234 TAOS schreef:
Ik snap nog steeds niet helemaal wat de verschillen tussen de kaarten zijn. Kunnen ervaren lowlanders het mij uitleggen? Het lijkt net alsof er een verschil zit tussen de normale kaarten en de kale kaartprijs=S


Een gewoon kaartje kost €150. Dat is inclusief de servicekosten die je altijd moet betalen bij een concertkaart. Koop je snel een kaartje, dan krijg je een korting van €10. Wil je een camper kaart of een combi kaart zodat je ook sixflags in kan, moet je meer betalen. Dat zijn duurdere kaartjes.

 0
Avatar TAOS
za 07 feb 2009 11:05

TAOS Ja dankjewel :] ik zag dat het wat duidelijker was toen de nieuwe site erop stond. Ik heb mijn kaartje net besteld. Ging heel makkelijk :] ik betaalde 142 in totaal en vorig jaar was het 132 toch?

 0
Avatar smellycat
za 07 feb 2009 12:09

smellycat TAOS schreef:
Ja dankjewel :] ik zag dat het wat duidelijker was toen de nieuwe site erop stond. Ik heb mijn kaartje net besteld. Ging heel makkelijk :] ik betaalde 142 in totaal en vorig jaar was het 132 toch?


Klopt niet helemaal. Vorig jaar waren ze 132 na de voorverkoop en daarvoor 118,50. Tussen 118,50 en 142 zit volgens mij een aardig verschil :-)

 0
Avatar smellycat
za 07 feb 2009 12:10

smellycat Paul_Banks schreef:
smellycat schreef:
Paul_Banks schreef:
10 euro servicekosten is wel volslagen debiel, voor Motel Mozaique was ik iets van 1,25 euro kwijt aan servicekosten en als zij dat kunnen moeten anderen dat toch ook kunnen, lijkt mij.

En waarom stijgen de servicekosten bij internetverkoop? Lijkt me toch dat er minder handjes aan te pas komen en die kosten veel geld.

Maar het wordt toch wel weer erg leuk en gezellig, dat was het de vorige 7 keer en dat zal de 8e keer niet anders zijn.


Wat een onzin is dit weer. LL gaat via MOJO en waar we vorig jaar gewoon een kaartje konden ophalen en 3,75 betaalde betalen we nu gewoon 10 euro. Dit is bijna 3x zoveel en MOJO maar hyn zakken vullen want ze hebben een exclusief contract met Eventim en Live nation dat MOJO alle servicekosten krijgt waarvoor Eventim perr verkocht kaartje 1 eeurotje of zo krijg. Ze verdienden nog niet genoeg aan de winst op concerten en wilden ook de servicekosten in eigen zak steken. Eeen verhoging van bijna 300% echt oplichterij!

Je vertelt hetzelfde als ik deed, alleen noem je dat van mij onzin, toch op zijn minst vreemd, vind je niet?

excuses de kreet onzin was niet naar jouw bedoeld maar naar MOJO! Helaas dat ook LL zich met hun inlaat want de enige die er weer belachelijk veel aan gaan verdienen is MOJO.

 0
Avatar harinkie
za 07 feb 2009 13:16

harinkie Helaas ben ik LL-verslaafd en heb dus nu voor 280 euro aan kaarten op mijn computer staan...

 0
Avatar TAOS
za 07 feb 2009 14:17

TAOS smellycat schreef:
TAOS schreef:
Ja dankjewel :] ik zag dat het wat duidelijker was toen de nieuwe site erop stond. Ik heb mijn kaartje net besteld. Ging heel makkelijk :] ik betaalde 142 in totaal en vorig jaar was het 132 toch?


Klopt niet helemaal. Vorig jaar waren ze 132 na de voorverkoop en daarvoor 118,50. Tussen 118,50 en 142 zit volgens mij een aardig verschil :-)
Oooh, dus vorig jaar waren er ook vroege vogel tickets? Nu snap ik de verhoging. Nouja nu hopen op meer goede namen. Word mijn eerste keer dus ik ben heel enthousiast.

 0
Avatar Marieke234
za 07 feb 2009 16:12

Marieke234 Er zijn ieder jaar vroege vogel tickets. :-) Sinds vorig jaar is het bij de eerste 10.000 kaarten, daarvoor was het tot een bepaalde datum.
En er hoeven niet eens goede namen te staan op Lowlands, het is altijd geweldig. Maar het maakt het nog een beetje leuker natuurlijk. ;-)

 0
Avatar TAOS
za 07 feb 2009 16:27

TAOS Ach, ik heb voorgaande jaren alleen maar spijt gehad. Omdat ik elke keer die posters zie en dan kan ik wel 10 minuten staren voordat ik alle namen heb kunnen bewonderen. En dan denk ik, wat had dat cool geweest als ik er bij was. Ik ben redelijke free-thinker vind ik zelf. Dus ik zal overal wel iets leuks vinden :]

 0
Avatar rettep
zo 08 feb 2009 11:03

rettep Ik weet nog dat het kaartje 75,- gulden was. Dat was de eerste Lowlands

 0
Avatar Marieke234
zo 08 feb 2009 16:40

Marieke234 Tja, in de oorlog had je er misschien wel 10 gulden voor betaald...

 0
geen avatar
zo 08 feb 2009 16:45

antstremmelaar Wat een gezeur over de prijs....alsof het wat uitmaakt. het is toch binnen no time uitverkocht en dan loop je te balen dat je geen kaartje hebt gekocht. beter 140 euro voor een lekker gezellig festival dan de helft uitgeven een andere onzin als drugs, roken en andere ongein. daar hoor je verder nooit iemand over de prijzen klagen.

 0
Avatar camp_weber
zo 08 feb 2009 22:53

camp_weber Ach Lowlands gaat weer een feest worden van een hoog staaltje feest en lol. Wat wel verneukerij is de kaart aanschaffen per telefoon dan wordt het pas een duur ticket. Dat er alleen online kaarten worden verkocht is easy, binnen een minuut rolde hij uit de printer. Dus niet zo'n moeilijk gedoe als ze bij die consumentenprogramma's zeggen.

 0
Avatar tbeest
ma 09 feb 2009 01:39

tbeest camp_weber schreef:
Dat er alleen online kaarten worden verkocht is easy, binnen een minuut rolde hij uit de printer. Dus niet zo'n moeilijk gedoe als ze bij die consumentenprogramma's zeggen.

Niet helemaal te vergelijken met b.v. een Metallica voorverkoop waar tienduizenden tegelijk willen bestellen en daardoor wachtrijen en problemen met de site ontstaan etc. Voor LL is dat zeker niet het geval.
En voor 10 Euro servicekosten verwacht ik inderdaad ook wel een gratis blik bier bij aankomst ;-)

 0
Avatar Denieshartjemuziek
ma 09 feb 2009 09:12

Denieshartje.. tot nu toe is het echt een graf programma.

 0
Avatar harinkie
ma 09 feb 2009 09:47

harinkie Denieshartjemuziek schreef:
tot nu toe is het echt een graf programma.


*draait met ogen* welk programma? Die 5 namen?

 0
Avatar Jacqimo
ma 09 feb 2009 15:05

Jacqimo nou, vind het wel een aardig begin :)

 0
Avatar Fluffspeare
wo 11 feb 2009 14:31

Fluffspeare Voor zulke bands waag ik me niet zo dichtbij Walibi...

 0
Avatar Marieke234
wo 11 feb 2009 21:29

Marieke234 Wat zijn we toch weer echte Nederlanders. Als we maar kunnen zeiken. Het zijn maar 5 namen, mensen!

 0

REAGEREN

REAGEREN?
Het is mogelijk op dit nieuws te reageren.
Je moet wel even inloggen met je Agendainfo account.
Nog geen Agendainfo account?
Hier kan je een Agendainfo account aanmaken.