Reading/Leeds festival 2009 maakt line-up bekend

Door Ted de tekkel op 30 maart 2009 - 23:23 1 Het dubbelfestival Reading/Leeds, dat dit jaar in het weekend van 28 t/m 30 augustus zal plaatsvinden, heeft vandaag het grootste deel van de line-up voor 2009 bekend gemaakt. Op de affiche prijken de volgende namen:

Radiohead, Arctic Monkeys, Kings Of Leon, Kaiser Chiefs, Placebo, The Prodigy, Bloc Party, Maximo Park, Yeah Yeah Yeahs, Fall out Boy, Ian brown, Glasvegas, White Lies, The Gaslight Anthem, Friendly Fires, Florence and the Machine, The Maccabees, Vampire Weekend, Deftones, The Courteeners, Gallows, Brand New, Funeral for a Friend, Enter Shikari, Eagles of Death Metal

Met deze bekendmaking kan het gros van de namen ook meteen bestempeld worden als kanshebber voor Lowlands. Zou het dan toch dat Radiohead komt? Afwachten luidt het devies!

Tickets voor het Engelse dubbelfestival zijn vanaf nu te koop en kosten 175 Engelse ponden.

Dit soort nieuws elke week in je mailbox?
Schrijf je in op onze nieuwsbrief



franti-news.gif7

NIEUWE NAMEN CACTUSFESTIVALHet Belgische Cactusfestival maakt vandaag een aantal nieuwe namen bekend....

Dauwpoplogo 0911

GASTHEER EN NAMEN VOOR ENGE BOS-PODIUM DAUWPOP De organisatie van Dauwpop maakt vandaag bekend dat Giel Beelen de gastheer...

REACTIES

Avatar RickT
ma 30 mrt 2009 23:33

RickT stuur het volgende maar door he: KoL, Placebo, Bloc Party, Maximo Park, YYY, Glasvegas, White lies, GLA, The Maccabees, Vampire Weekend, Deftones, Enter Shikari en Eagles of Death Metal

 0
Avatar GuitarPim1989
ma 30 mrt 2009 23:39

GuitarPim1989 goede line up

 0
Avatar Rainbow Shaped Sombrero
ma 30 mrt 2009 23:43

Rainbow Shap.. Waarom is Brand New aan elkaar geschreven?

 0
Avatar ThomDrumBoy
ma 30 mrt 2009 23:48

ThomDrumBoy Cool. Deftones.

 0
Avatar dinges88
ma 30 mrt 2009 23:50

dinges88 valt me een kleine beetje tegen zelfs voor die prijs, verder wel mooie namen

 0
Avatar kuifjeschaap
ma 30 mrt 2009 23:52

kuifjeschaap vette line-up, radiohead en deftones door naar Lowlands please

 0
Avatar Rudie_
di 31 mrt 2009 00:01

Rudie_ Daar staan toch wel een aantal vette namen tussen!

 0
Avatar jeroensiep
di 31 mrt 2009 00:09

jeroensiep pff daar moet ik toch ook een keer heen...Wanneer komt Brand New eens deze kant op?

 0
Avatar Roelove!
di 31 mrt 2009 01:15

Roelove! Radiohead, Brand New en Deftones naar lowlands please :D.

 0
Avatar MarilynPepper
di 31 mrt 2009 07:38

MarilynPepper Een groot deel mag van mij meteen door naar pukkelpop :)!

 0
Avatar Paul_Banks
di 31 mrt 2009 07:54

Paul_Banks Ik hoop toch niet dat dit leidraad gaat worden voor komende Lowlands, want het is toch allemaal niet je van het.

Veel herhaling, veel overgewaardeerde nieuwe acts (Glasvegas en White lies brengen het nu eenmaal niet op het podium), aantal bands die vast leuk waren geweest als ik nog een jaar of 14 was (o.a. fall out boy en Funeral for a friend)

Maar goed Yeah yeah yeahs is altijd leuk en met o.a. Florence and the machine en Gaslight anthem als voor mij nieuwe namen is er misschien wel wat leuks te vinden.

 0
Avatar Yvonn
di 31 mrt 2009 07:56

Yvonn stuur Funeral For a Friend maar door naar Lowlands. :D

 0
Avatar rob88
di 31 mrt 2009 08:39

rob88 Hopelijk trekt Radiohead nog ff door naar Nederland! Nicee lineup.

 0
Avatar Nalu
di 31 mrt 2009 08:44

Nalu Hmm, niet bepaald overdreven boeiende namen - Yeah Yeah Yeahs duim ik nog steeds voor voor Lowlands, Vampire Weekend had vorig jaar al Lowlands aan moeten doen & dit jaar al helemaal en alstublieft, laat Radiohead & Kings of Leon thuis, absoluut geen slechte bands, maar dat gehype/verheiligen eromheen *zucht*. & Eagles of DM mogen ook wel weer komen op Lowlands, heerlijk!

 0
Avatar Mathijs
di 31 mrt 2009 08:59

Mathijs Ik vind radiohead zeker wel een mooie 3e headliner, Daarnaast stuur kings of leon ook maar

 0
Avatar bartman86
di 31 mrt 2009 09:17

bartman86 zitten veel namen bij die ook al voor lowlands bevestigd zijn, voeg Deftones daar maar aan toe please

 0
Avatar Ted de tekkel
di 31 mrt 2009 09:36

Ted de tekkel Voor de mensen die graag willen dat Kings Of Leon komt, die zijn helaas afgeschreven. Ze zitten in dat weekend in de VS --> http://www.kingsofleon.com/pages/tour

 0
Avatar buke
di 31 mrt 2009 10:01

buke mm, valt mij ook een beetje tegen. ik roep al een half jaar dat radiohead eindelijk op lowlands gaat komen (en laat het waar zijn, radiohead ís nou eenmaal heilig) en vind het verder niet echt denderend..

kings of leon is leuk live, maar te weinig écht goeie liedjes en verder zitten er geen namen bij waarvan je zegt../ WOOOW die MOET ik nog een keer live zien.

behalve vampire weekend dan, ben het ermee eens dat die er natuurlijk vorig jaar al hadden moeten zijn. vind het een beetje een festival van (op dit moment) overgewaardeerde bands:
KOL, fall out boy, kaiser chiefs, prodigy etc..

nee, ik hoop dat lowlands over een paar weken originelere namen uit de hoge hoed tovert! en radiohead natuurlijk

 0
Avatar buke
di 31 mrt 2009 10:03

buke Mathijs schreef:
Ik vind radiohead zeker wel een mooie 3e headliner, Daarnaast stuur kings of leon ook maar


3e headliner?
als ze komen zijn ze dé headliner. zei eric (directeur lowlands) vorig jaar zelfs al.

"er zijn mensen geweest om te kijken of lowlands geschikt was en ik kan met 90% zekerheid zeggen dat we de hoofdact voor 2009 al hebben..."

 0
Avatar DeBunker
di 31 mrt 2009 10:08

DeBunker Vorig jaar stond Radiohead zeker in mijn top 3 live acts! Mijn wat waren ze geniaal op Werchter.

 0
Avatar DeBunker
di 31 mrt 2009 10:09

DeBunker Hmm, kan mijn vorige post niet meer aanpassen voor de typfoutjes... =(

 0
Avatar AMBULANT
di 31 mrt 2009 10:33

AMBULANT Wow! Ik ben volgende maand naar Azie voor een paar maanden, dus Rock am Ring zat er dit jaar niet in. Maar als ik deze line up zo zie, samen met die van Sziget, dan komt het op Pukkelpop wel goed. Heerlijk: DEFTONES! (zonder Chi helaas)

 0
Avatar Nvl8
di 31 mrt 2009 10:43

Nvl8 Op het moment dat Radiohead Lowlands aan doet ren ik naar de ticketservice... Owjah en dan wordt ik gek. En idd Radiohead is dan DE HEADLINER

 0
Avatar lowlander03456
di 31 mrt 2009 10:51

lowlander03456 Nvl8 schreef:
Op het moment dat Radiohead Lowlands aan doet ren ik naar de ticketservice... Owjah en dan wordt ik gek. En idd Radiohead is dan DE HEADLINER


Naar de ticketservice rennen heeft niet zoveel zin meer. :S Ik zou naar je PC rennen!

 0
Avatar Haario
di 31 mrt 2009 11:03

Haario Radiohead, Kaiser Chiefs, Placebo, Maximo Park, Yeah Yeah Yeahs, Fall out Boy, Ian brown, Glasvegas, White Lies, The Gaslight Anthem, Friendly Fires, Florence and the Machine, The Maccabees, Vampire Weekend, Deftones, The Courteeners, Gallows, Brand New, Funeral for a Friend, Eagles of Death Metal - sounds like a great Lowlands!

 0
Avatar Nvl8
di 31 mrt 2009 11:25

Nvl8 lowlander03456 schreef:
Nvl8 schreef:
Op het moment dat Radiohead Lowlands aan doet ren ik naar de ticketservice... Owjah en dan wordt ik gek. En idd Radiohead is dan DE HEADLINER


Naar de ticketservice rennen heeft niet zoveel zin meer. :S Ik zou naar je PC rennen!

En natuurlijk heb je daar helemaal gelijk in. Ben alleen bang dak dan toch mijn weddenschap uit moet voeren :S:P

En ff over het hypen van bands. Idd KOL (2 hitjes, zijn al wel langer bezig) en kaiser chiefs (die ik nu toch echt best zat ben).. helemaal waar maar wie van Radiohead zegt dat dat een hype is heeft de afgelopen 10 jaar zeker geslapen

 0
Avatar Paul_Banks
di 31 mrt 2009 11:35

Paul_Banks Nvl8 schreef:
En ff over het hypen van bands. Idd KOL (2 hitjes, zijn al wel langer bezig)

maar wie van Radiohead zegt dat dat een hype is heeft de afgelopen 10 jaar zeker geslapen


Grappig ik vind juist het eerste getuigen van het niet weten waar je het over hebt.

Maar ik denk dat voor Radiohead hypen niet het juiste woord is. Overwaardering ook eigenlijk niet, maar dekt de lading beter. Moet je maar eens kijken op de grachtengordel in Amsterdam, ik denk dat iedereen daar Radioheadalbums in zijn kast heeft staan en de helft het "de meest geweldige band ooit" vindt (en ondertussen dus gewoon lekker doorlult in het Westerpark, want op een verjaardag klinkt het vast leuk dat je Radiohead gezien hebt).

Dat mag uiteraard en Radiohead is gewoon een prima band, maar ik vind The Bends het hoogtepunt, OK computer kan er prima mee door, Kid A was nog wel vernieuwend, maar dat trucje hebben ze nu ook wel een keer of 4 gedaan en ik was dat na Kid A al zat. Ik hou best van experimenten, maar bij Radiohead is het te vaak pretentieus, saai geneuzel en iedereen roept maar dat het dan vernieuwende, waanzinnige muziek is en ik kan daar helaas niet in meegaan.

Maar van mij mogen ze wel gewoon op Lowlands hoor en als ik dan een gaatje heb ga ik misschien zelfs nog wel kijken ook, immers heeft Sigur ros mij vorig jaar ook weten te overtuigen (altijd een beetje links laten liggen vanwege de angst van saai geneuzel)

 0
Avatar Esje
di 31 mrt 2009 12:34

Esje oi Paulus, dat gaat mij wat ver :)

Ik woon dan niet aan de grachtengordel, maar ik heb alles van Radiohead, en meer.
In mijn ogen een van de meest originele bands, en vind de laatste 2 albums (in Rainbows) geen centimeter onderdoen van de eerdere werken.

Westerpark publiek lult overal doorheen, helaas. Op Werchter, een week later, ondanks het dubbele aantal bezoekers (?toch?) was het stukken stiller.
in de HMH 2 jaar geleden kon je de spreekwoordelijke speld horen vallen.

Deftones zou ik ook graag nog eens willen zien...

 0
Avatar buke
di 31 mrt 2009 12:44

buke Ook ik woon (nog) niet aan de grachtengordel, ook ik heb inderdaad alle albums + wat EP's (b-tracks van radiohead zijn goddelijk. True Love Waits, Talk Show Host, Spinning Plates Live en ga zo maar door).
en ik stond doodstil, met kippenvel vooraan in het Westerpark. Ook ik kan oprecht genieten van Hail To The Thief en Inrainbows. Dit doe ik niet omdat ik mezelf zo intellectueel mogelijk wil profileren maar omdat ik echt, oprecht met heel mijn hart en ziel van muziek hou. en Radiohead raakt bij mij in alle opzichten het meest.

Sigur Rós heeft mij trouwens ook pas op Lowlands echt geraakt. Nu luister ik er eg vaak naar. Ook zo'n band die misschien voor sommige te pretentieus is maar echt prachtige muziek maakt.

Kings of Leon is trouwens inderdaad langer bezig en daar zitten een paar hele goede dingen tussen, maar ik vond in de HMH het publiek juist supervervelend en saai en het aantal écht goede liedjes toch te weinig.

 0
Avatar Esje
di 31 mrt 2009 12:51

Esje ok, sorry buke...
meeste westerpark publiek :0)

En mag ik de liefhebbers van ganser harte aanraden om ook het Eraser ding van Thom Yorke eens te beluisteren? Heeeeel andere koek, maar ook weer geniaal!

Sigur Ros is een beetje raar, van niks naar mega, waarschijnlijk heeft het ook wel geholpen dat ze in het voorprogramma van Radiohead stonden.

Ook een aantal keer live gezien, en inderdaad muziek om te huilen zo mooi.
Behalve "Von". WAT een bagger :D

 0
Avatar Paul_Banks
di 31 mrt 2009 12:53

Paul_Banks Ik weet wel dat ik tegen een heilig huisje schop en dat ik hier niet zo veel medestanders ga vinden (sterker nog die ga ik nergens veel vinden :-D)

Maar het is gewoon hoe ik het ervaar. Ik verlang gewoon weer naar een echt Radiohead album, want zoals ik al zei het trucje wat ze nu doen is na een keer of 4 (toegegeven: ik heb In rainbows niet echt goed beluisterd) wel genoeg. En daarmee vind ik ook de term vernieuwend niet meer van toepassing. Maar ook dat is eigenlijk wel een overgewaardeerde term, want hoe belangrijk is het nu eigenlijk? Als Radiohead 4 keer achter elkaar een The Bends had gemaakt dan had ik een groot fan geweest, nu ben ik voortijdig afgehaakt. Gelukkig maar, anders wordt het wel erg vol in het Westerpark :-D

 0
Avatar Paul_Banks
di 31 mrt 2009 13:02

Paul_Banks Esje schreef:
.
In mijn ogen een van de meest originele bands,


Dat kan uiteraard, maar als ik zie wat er op electro en noise gebied allemaal aangeboden wordt dan vind ik dat persoonlijk een stuk origineler en als ik bijvoorbeeld de Sufjan Stevens track van de Dark was a night compilatie pak dan loopt het water pas echt in de mond.

Ik vind het niet erg, ik vind de laatste albums ook niet slecht en Radiohead als band al helemaal niet. Ik vind alleen dat term vernieuwend, te vaak en niet altijd terecht aan Radiohead gekoppeld wordt, alsof dat ook het enige is wat ze hebben bereikt. En dat lijkt me toch ook niet helemaal de bedoeling.

 0
Avatar Esje
di 31 mrt 2009 13:03

Esje mwa...meestal schaar ik me wel achter je, paultje
maar niet nu :D

ik ben het totaal niet eens met het zelfde truucje, als er een band schijt heeft aan verwachting en commercie dan is het Radiohead, ik heb het idee dat dit een van de weinge bands is die doet wat ze blieven.

Ik heb wel op bijna elk album een nummer dat ik ECHT niet kan hebben (Kid A, bijvoorbeeld) maar ik vind dat alle albums, van Pablo Honey tot Amnesiac, een wereld van verschil zijn tov elkaar

 0
Avatar buke
di 31 mrt 2009 13:04

buke Haha Paul, ik vind het alleen maar fijn dat je zo eerlijk bent en ik kan me wel vinden in je kritiek alleen ervaar ik het héél anders. Goed toch? Dat is juist het mooie van muziek. En gelukkig luistert inderdaad niet iedereen er naar, laat het volk dat naar Nederlandstalige meuk luistert maar lekker naar het Mega Piratenfestijn gaan (hek eromheen en vergeten verder wat mij betreft), anders staan ze ons in de weg op Lowlands..

The Bends is inderdaad heel mooi, heerlijke liedjes maar inderdaad staan op The Eraser óók briljante dingen.

Heb toevallig trouwens afgelopen week dat dubbelalbum van Sigur Rós gekocht met Von erop. Het nummer viel me wel op maar kan me niet herrinneren dat ik het bagger vond haha.

Over Lowlands, en die mis ik eigenlijk in het rijtje voor Reading, komt Fleet Foxes niet??

 0
Avatar Paul_Banks
di 31 mrt 2009 13:06

Paul_Banks Esje schreef:
mwa...meestal schaar ik me wel achter je, paultje
maar niet nu :D


Dat was ook helemaal niet de bedoeling. Als mensen van Radiohead kunnen en willen genieten moeten ze dat vooral doen, dan zet ik The Bends nog wel een keertje op :-D

 0
Avatar mtje
di 31 mrt 2009 13:08

mtje jeroensiep schreef:
pff daar moet ik toch ook een keer heen...Wanneer komt Brand New eens deze kant op?


Ze waren in 2007 op Lowlands hoor ;)

 0
Avatar Esje
di 31 mrt 2009 13:12

Esje het is alleen maar goed dat smaken verschillen! en ik heb zelden een zo genuanceerde wisseling van meningen gezien als deze...!

buke: ik kan mij alleen een donker paars single album herinneren, maar GOD wat was dat erg :D

Heb je trouwens wel eens "spinning plates" live op piano gehoord? Voor mij bijna reden de gitaar te laten staan & piano te gaan leren

 0
Avatar Nvl8
di 31 mrt 2009 13:23

Nvl8 Paul_Banks schreef:
(toegegeven: ik heb In rainbows niet echt goed beluisterd)


Dan moet je dat eens gaan doen... want daar sta ik dan wss als enige in maar ik vind dat echt het beste album tot nu toe. En ja The Bends is gewoon heel anders. Meer gitaar minder zweef (zoals veel mensen dat misschien ervaren)

Maar ook jij Paul mag je mening hebben. Ik vind ook niet alles gaaf. Begrijp wel dat jij meer van de nieuwere vernieuwende bands bent. (wow wat een zin) Maar er is natuurlijk niks mis mee om deze bands dan ook gewoon mooi te blijven vinden.

Net als met Coldplay. Die eerste 2 albums zijn gewoon super.. En nu omdat ze haast een helden status krijgen zijn ze opeens niets meer. Dat slaat natuurlijk nergens op. Ik zeg voor iedereen die zo denkt.. Luister ff goed naar de tekst van Thou Shall always Kill (Dan le Sac VS Scroobius Pip)

 0
Avatar nickverbakel
di 31 mrt 2009 13:30

nickverbakel Ik had voor de prijs van Reading/leeds wel meer verwacht 175 pond omgerekend met alles zit je aan de 200 euro bijna!!

 0
Avatar buke
di 31 mrt 2009 13:48

buke Esje schreef:
het is alleen maar goed dat smaken verschillen! en ik heb zelden een zo genuanceerde wisseling van meningen gezien als deze...!

buke: ik kan mij alleen een donker paars single album herinneren, maar GOD wat was dat erg :D

Heb je trouwens wel eens "spinning plates" live op piano gehoord? Voor mij bijna reden de gitaar te laten staan & piano te gaan leren


T is een dubbel album van Sigur Rós (Heim/Harv) waar het op staat..

Spinning Plates live bedoelde ik inderdaad voor piano en dat speel ik inderdaad ook niet. Maar: hij kan ook op de gitaar. Radioheahd heeft wel meer liedjes waardoor ik piano wil gaan leren spelen. Maar in de zomer liedjes van the Bends spelen in het park heeft ook wat (donderdag ben ik vrij!)..

 0
Avatar Paul_Banks
di 31 mrt 2009 14:37

Paul_Banks Nvl8 schreef:
Net als met Coldplay. Die eerste 2 albums zijn gewoon super.. En nu omdat ze haast een helden status krijgen zijn ze opeens niets meer. Dat slaat natuurlijk nergens op.


Die eerste 2 albums blijven natuurlijk gewoon goed (Parachutes zelfs meer dan dat, ook eigenlijk het enige van Coldplay wat ik nog luister), het 3e slecht en als Chris Martin dan zegt in een interview dat ze nu het beste album ooit gaan maken en totaal iets anders gaan doen dan verwacht ik toch wel iets dat een stuk beter is dan het waardeloze Viva la vida. En dan heb je het bij mij ook wel flink verbruidt. En dat is best jammer.

 0
Avatar Paul_Banks
di 31 mrt 2009 14:38

Paul_Banks Esje schreef:
het is alleen maar goed dat smaken verschillen! en ik heb zelden een zo genuanceerde wisseling van meningen gezien als deze...!



Over smaak valt ook prima te twisten en wansmaak is ook smaak ;-D

 0
Avatar yourfavouriterecord
di 31 mrt 2009 15:18

yourfavourit.. Lekkere namen! Doe allemaal maar naar Pukkelpop ofzo.

 0
Avatar Nvl8
di 31 mrt 2009 17:02

Nvl8 Paul_Banks schreef:
Nvl8 schreef:
Net als met Coldplay. Die eerste 2 albums zijn gewoon super.. En nu omdat ze haast een helden status krijgen zijn ze opeens niets meer. Dat slaat natuurlijk nergens op.


Die eerste 2 albums blijven natuurlijk gewoon goed (Parachutes zelfs meer dan dat, ook eigenlijk het enige van Coldplay wat ik nog luister), het 3e slecht en als Chris Martin dan zegt in een interview dat ze nu het beste album ooit gaan maken en totaal iets anders gaan doen dan verwacht ik toch wel iets dat een stuk beter is dan het waardeloze Viva la vida. En dan heb je het bij mij ook wel flink verbruidt. En dat is best jammer.

Dat ben ik dan weer meer dan 100% met je eens. Viva is gewoon een jammer album. Zonde

 0
Avatar AngelMaker
di 31 mrt 2009 17:41

AngelMaker das pas n nette lineup(H)

 0
Avatar scarykidsx
di 31 mrt 2009 18:23

scarykidsx oeh nice ik word heel blij als Radiohead Headliner word van Lowlands :D

 0
Avatar jos_theboss22
di 31 mrt 2009 18:35

jos_theboss22 die is zeker een hele sterke line-up, hier van komen vast nog wel een aantal op lowlands/pukkelpop.

 0
Avatar Kwark92
di 31 mrt 2009 18:58

Kwark92 niet te zuinig, deze bands.. laat er maar een stel overvliegen naar lowlands!

 0
Avatar jeroensiep
di 31 mrt 2009 19:43

jeroensiep mtje schreef:
jeroensiep schreef:
pff daar moet ik toch ook een keer heen...Wanneer komt Brand New eens deze kant op?
Ja, maar toen was ik daar niet...Waarschijnlijk kom ik ze dit jaar toch wel ergens tegen. Hopelijk Sziget!

Ze waren in 2007 op Lowlands hoor ;)

 0
Avatar jeroensiep
di 31 mrt 2009 19:44

jeroensiep jeroensiep schreef:
mtje schreef:
jeroensiep schreef:
pff daar moet ik toch ook een keer heen...Wanneer komt Brand New eens deze kant op?
Ze waren in 2007 op Lowlands hoor ;)

Ja, maar toen was ik daar niet...Waarschijnlijk kom ik ze dit jaar toch wel ergens tegen. Hopelijk Sziget!

 0
Avatar bartjudo
di 31 mrt 2009 21:13

bartjudo regenbogenzijncool schreef:
Wow.....
Stuur alles maar door naar Lowlands :')
alsjebleift zegDX wat een wanhoop zeg

 0
Avatar BasP
wo 01 apr 2009 11:15

Wrong Mooi, precies nul namen die ik zou willen zien. Stuur maar niet door naar Lowlands dus.

 0
Avatar Menno182
wo 01 apr 2009 13:33

Menno182 Maar geen Limp Biskit en die ga ik wel zien op Rock Werchter :D en geen Coldplay

 0
geen avatar
do 02 apr 2009 15:53

kempie Als ze alle namen die ik leuk vind die daar staan doorsturen dan krijg ik bijna een flashback. Alsof ik weer rock werchter 2009. 10 leuke namen die ook op RW staan en misschien 3 nieuwe, doe maar wat meer orgineels.

 0
Avatar dedjin
do 02 apr 2009 18:53

dedjin Wow hier zou ik graag heen willen

 0
Avatar E-Clect-Eddy
vr 03 apr 2009 20:37

E-Clect-Eddy hoop leuke namen, wil graag een festival in Engeland doen dit jaar als het ff kan nu de pond zo lekker laag staat.

 0

REAGEREN

REAGEREN?
Het is mogelijk op dit nieuws te reageren.
Je moet wel even inloggen met je Agendainfo account.
Nog geen Agendainfo account?
Hier kan je een Agendainfo account aanmaken.