RECENSIE: Secret Rendezvous - For Real

SecRen
2017-10-17 Het was lang wachten op de tweede plaat van het Nederlandse R&B duo Secret Rendezvous. For Real. is het resultaat van vier jaar lang liedjes schrijven en perfectioneren. De druk ligt hoog op producer en gitarist Remi Lauw en zangeres Sietske Morsch. Eerder kreeg hun nummer ‘Secret Rendezvous’ een shout out van Coldplay en 3FM bekroonde de band tot Serious Talent. En dan die plaat die vier jaar op zich laat wachten. Zo’n opbouw naar een climax was perfect geweest als For Real.dan ook mind blowing was geweest. Dat is het album helaas niet.

‘Serotonin’ is een anticlimactisch openingsnummer. Het barst na een minuut lang rustig kabbelen eindelijk een beetje los en dan is het al binnen twintig seconden weer over. Het nummer is echt te kort en te matig om het gelukshormoon op te wekken bij de luisteraar. ‘Homie. Lover. Friend’ zit muzikaal al wat beter in elkaar met een net refreintje, maar loopt stuk op ongemakkelijke Engelse: “It was a warm day in July. You rang me up. Promised to kick it for a while. I was not looking for love.”.Het voelt wat geforceerd aan.

‘Don’t look At Me That Way’ is het eerste nummer waar de teksten en het gevoel dat de muziek teweeg brengt het met elkaar eens zijn. Het is een lekkere song waarin de kunsten van producer Remi Lauw naar voren komen. ‘Never Out Of Fashion’ steelt retro samples en heeft een hoog Janet Jackson-gehalte. Ironisch genoeg is een liedje met deze titel juist het voorbeeld dat dit soort popperige R&B niet echt meer in de mode is in 2017.

For Real. is uit de zoete plakkerigheid van een gloednieuwe verliefdheid getrokken. Clichés vliegen de luisteraar om de oren: van samen blijven tot het einde der tijden tot een ex die wordt verweten van een stukgelopen relatie. Als luisteraar hoop je bijna dat Secret Rendezvous super zelfbewust is en dit soort kleffe nummers ironisch maakt. For Real is geschreven over de cyclus van de liefde en het leven. Zo’n themaplaat kan best goed uitpakken, als het maar niet voelt als een oneindige cirkelredenering, wat For Realwel is. Al en al is het een prima plaatje om een saaie busreis mee te verdoven, maar For Real mist diepgang.
Recensent:Joëlle Koorneef Artiest:Secret Rendezvous Label:Incrowd Entertainment
DAAn

Daan (B) - NadaEen reis door de ruige landschappen van Spanje vormde de basis voor , een...