RECENSIE: La Bomba - Fresh, Loud And Different

La Bomba
2018-04-13 Rocktrio LaBomba is een mix van Nederlandse en Amerikaanse muzikanten. Met bas, gitaar en drums kennen de heren de vaste opstelling van klassieke bluesrockformaties. De muziek op debuutalbum Fresh, Loud And Different voelt ook bekend en vertrouwd aan.

Al vanaf de eerste noten van opening ‘What Have I Done’ klinkt het Arrow Classic Rock gevoel je tegemoet. Het lied opent met een stevig basritme en knallende gitaar. De hoofdzanger geeft een 80’s feeling mee met de tekst ”Love Do Not Live Here Anymore”. Je bent gelijk terug in de jaren van Aerosmith en Lenny Kravitz. Uiteraard inclusief bescheiden gitaarsolo.

Verspreid over acht nummers werkt LaBomba zich door het repertoire van Arrow Classic Rock. Op ‘Slip Away’ klinkt de bluesrock wat trager. Dit biedt ruimte voor een langere gitaarsolo en goede vocale uithalen. Een nummer als ‘Devils Dance’ voelt moderner aan en leunt tegen de grunge. Het dreigende gitaarritme had de voorbode van een Rage Against The Machine liedje kunnen zijn, maar ontwikkelt zich uiteindelijk meer tot een nummer uit het straatje van Eddie Vedder. Op ‘Day Dream’ raakt LaBomba tenslotte meer aan het Middle-Of-The-Road gevoel met een aangenaam stukje countryrock.

Met Fresh, Loud And Different levert LaBomba een aangenaam debuutalbum af. Het rocktrio laat horen van vele markten thuis te zijn, maar lijkt zich vooral goed te lenen voor een avondje stevige Classic Rock. Dat doen ze goed. Elke melodie knalt en swingt lekker. De vocalen van verschillende zangers sluiten goed aan bij het geluid van de jaren ‘80. De gemiddelde Classic Rock liefhebber kan ongetwijfeld meer dan zijn of haar ei kwijt bij een avondje rocken met deze heren. Dat maakt Fresh, Loud And Different een prima debuut en nieuwsgierig naar toekomstige ontwikkelingen van dit gezelschap.
Recensent:Karst Jaarsma Artiest:La Bomba Label:Eigen Beheer
Cover Ron Maas - ARIES EP

Ron Maas - ARIESVorig jaar ontvingen we een EP van JAYA, de band rondom singer-songwriter...