RECENSIE: Crowsview - Lost Resistance

Crowsview
2018-11-15 Crowsview is een metalband uit het Belgische Roeselare. De band is bezig sinds 2015 en bestaat onder andere uit ex-leden van Core Of Anger en Deconsecrate. De line-up bestaat uit Bart Lernout en Dieter Willem op gitaar, Jeroen Callens op basgitaar, Pieter DeRoo op drums en brulboei Kevin Rouserez op zang/grunt. Crowsview maakt een gezonde mix van metal en metalcore met een hoorbare voorliefde voor de onverwoestbare D-beat van een punkband als Discharge. Dat betekent met de voeten op de pedalen en op volle kracht vooruit. Pedal to the metal dus! Zelf rekent Crowsview Slayer, Arkangel en Kickback tot haar muzikale voorbeelden. Daar mogen ook van-dik-hout-zaagt-men-planken hardcorebands als Hatebreed en Sick Of It All toe worden gerekend, net als de betonpunk van eerdergenoemde Discharge.

Het album Lost Resistance is het debuut van Crowsview en de plaat telt acht tracks en klokt 31 minuten. De plaat opent met ‘My Disgust’ en zet meteen de toon voor de rest van het album. Crowsview dendert op Lost Resistance dan ook onverstoorbaar door. Op ‘Burn It Down’ krijgt de band vocale hulp van Ross Demon, die je wellicht kent van zijn gastrol op ‘Feestje In Uw Huisje’ van de melige metalheads van Fleddy Melculy. Op ‘Of Skin And Nails’ mag gastvocalist Ché Snelting (van de Limburgse hardcoreband Born From Pain en de Friese doomsludgemetalband Herder) een duit in het zakje doen.

Met ‘MMXV’ brengt de band de luisteraar in hogere sferen door een stemmig instrumentaal intermezzo, om diezelfde luisteraar met afsluiter ‘Beneath The Flesh’ meteen weer wakker te schudden. Crowsview is een brute band die met Lost Resistance een brute plaat aflevert. Geadviseerd wordt dan ook Lost Resistance uitsluitend op hoog volume te consumeren. Ga je buren dus maar vast waarschuwen of gooi een setje earplugs door de brievenbus!
Recensent:Bart Slaats Artiest:Crowsview Label:Eigen Beheer
Cover Hell City - Flesh & Bones

Hell City - Flesh & Bones Hell City is alweer de volgende band die duidelijk maakt dat België...