RECENSIE: Tino - The Question Remains

Timo - The Question Remains
2007-07-09 De Haagse singer-songwriter Tino kondigde een jaar of drie geleden nog aan dat hij een punt ging zetten achter zijn muzikale avonturen. Toch komt hij nu met een nieuw album, getiteld The question remains. Een blik op de songtitels leert al snel wat Tino de afgelopen jaren bezig heeft gehouden, namelijk: religie. Voorbeelden?: 'To be reborn’, ‘God is Karma’ en ‘He saved me’. “Oh Lord, I just wanna have some fun, before I’m dead and gone” klinkt het bijvoorbeeld ook in ‘Harmony in me’.

Naast religie speelt Tino op zijn nieuwste album met diverse andere levensvragen, als de zin van het leven en de ontdekkingstocht naar zijn ware ik. Dit alles maakt het album tot een behoorlijk zware kluif. Wat in dat opzicht ook niet echt meehelpt, is dat Tino nou niet bepaald gezegend is met een divers stemgeluid. Veel songs zijn behoorlijk monotoon, en bij sommige songs is dat echt funest. Toch redt Tino het op persoonlijkheid en oprechtheid. Hij schuwt een flink aantal clichés niet en beschrijft onverbloemd hoe hij de afgelopen jaren met zichzelf heeft geworsteld. Het biedt de luisteraar een kijkje in het binnenste van zijn ziel en daar is een behoorlijke portie lef voor nodig.

Als Henk Koorn (ex Hallo Venray) in de bonustrack ‘Darling be home soon’ de leadzang op zich neemt, hoor je gelijk dat de liedjes van Tino echt wel ontroerend mooi kunnen zijn. Het is alleen soms even doorbijten, maar die moeite wordt uiteindelijk wel beloond.
Recensent:Chris Dietzel Artiest:Tino Label:Langweiligkeit Records
T-99 - Vagabonds

T-99 - VagabondsHet Amsterdamse trio T-99 heeft sinds 2001 het vierde album op de markt...