RECENSIE: Fabulous Disaster - Love At First Fight

Fabulous Disaster - Love at first fight
2007-08-24 Nee, het gaat hier niet om de nieuwste tranentrekker van James Blunt. Love At First Fight heeft een geheel andere insteek dan James' kleine wereld van romantiek. Fabulous Disaster is namelijk een punkrockband met wereldse rockbitches. Album nummer twee, Put Out or Get Out, leverde hen een platencontract en een trouwe fanbase op. Sinds hun debuut Pretty Killers in 1999 zijn deze vier dames echter al op een eindeloze Deconstruction Tour. De My Space-tekst "I'm not sure I'm coming home again" spreekt boekdelen. Naast geannexeerd gebied in de States, Canada en Japan heeft Fabulous Disaster ook al aardig wat Europese festivals ingelijfd. Fabulous Disaster kan dan ook geen onbekend gezicht in de scène meer zijn. Zo hebben deze dames getourd met NOFX, Mad Caddies, The Real Mckenzies en The Dickies.

Dat Fabulous Disaster tussendoor nog de tijd en energie heeft om de studio in te duiken, is dan ook een regelrecht wonder te noemen. Het is in ieder geval niet te bemerken tijdens een luisterbeurt van Love At First Fight, want het gloednieuwe album klinkt alsof deze band barst van de energie. Dit vuige kwartet maakt lekker ongecompliceerde uptempo punkrock met een erfenis van de Buzzcocks en de Go-Go's.

'Auto Plot' en 'Starcar' zijn vrolijk po-go nummers, waar 'Needle And A Valentine' onomstotelijk bewijst dat we hier niet met modepoppetjes te maken hebben. Sally Disaster en trawanten lopen dus niet op pumps, maar op pure 'speed'. De rest van de nieuwe plaat staat natuurlijk ook vol met vette rock 'n roll met ronkende gitaren. Stevige uitsmijters waar je heel misschien enige variatie in het moordende tempo krijgt, zijn 'End of the Line' en '20th Century Boy'. Maar, dan moet je wel heel goed luisteren.

Dat maakt Fabulous Disaster dan waarschijnlijk ook een live band bij uitstek. En het mag gezegd worden, dat deze punkchicks totaal niet onderdoen voor hun mannelijke collega's. Een plaat vol Fabulous Disaster is een strot testeron met een venijnige kopstoot. Het gevaar schuilt zich hier wel in een overdosis punkrock. Love At First Fight alleen luisteren op dokters voorschrift dus.
Recensent:Roxana König Artiest:Fabulous Disaster Label:I Scream Records
Velvet Revolver - Libertad

Velvet Revolver - LibertadTerwijl Guns ’n Roses aan Chinese Democracy take nummer zoveel bezig is,...