RECENSIE: HelloGoodbye - Zombies! Aliens! Vampires! Dinosaurs!

Hello Goodbye - Zombies! Vampires!
2007-09-03 Een jaar geleden werd het debuutalbum van Hellogoodbye al in Amerika uitgebracht. Nu, een jaar later dus, is het album Zombies! Aliens! Vampires! Dinosaurs! ook in ons land te krijgen. En wat is de beste verkoopstimulans voor een album? Inderdaad, een dikke hit scoren. En dat is gelukt, veel mensen hebben al staan dansen op het nummer ‘Here (In Your Arms)’. Het nummer steeg naar de veertiende plaats in de Amerikaanse Billboard Top 100 en in Engeland bereikte het nummer zelfs de vierde positie. Ook Nederland kwam in de ban van dit vrolijke nummer. Het haalde zelfs de tiende positie in de Top 40.

Zanger/gitarist Forrest Kline werkte al bij Drive-Thru Records voordat de band een contract kreeg bij dat label. De appel is dus niet ver van de boom gevallen. In de beginperiode van zijn muzikale carrière was hij voornamelijk bezig met het schrijven van synthesizer popliedjes. In eerste instantie was het nooit de bedoeling om zijn muziek aan een groot publiek te laten horen maar naarmate het aantal fans bleef groeien werd het toch tijd om een EP uit te brengen. Vanaf dat moment is het snel gegaan met de band. Optredens op MTV, een DVD en verschillende gewonnen bandcompetities hebben ervoor gezorgd dat Hellogoodbye al een behoorlijke naam had opgebouwd. En dat nog voor het verschijnen van Zombies! Aliens! Vampires! Dinosaurs!

De nummers op dit album klinken een beetje als de muziek van The Bloodhound Gang, maar dan met gekuiste teksten. Geen banale grappen maar zorgeloze popmuziek met een dansbare beat eronder. Het album begint heel sterk met de nummers ‘All Of Your Love’ en de bovengenoemde hit ‘Here (In Your Arms)’. Maar naarmate de liedjes verstrijken wordt het steeds minder. De nummers ‘Homewrecker’ en ‘Oh It Is Love’ zijn eigenlijk de laatste hoogtepunten van het album. Jammer genoeg klinkt het einde van het album als goedkope marketingpopmuziek. Hier zal ongetwijfeld een markt voor zijn maar ik weet niet of dat het publiek is dat Hellogoodbye voor ogen heeft.

Zombies! Aliens! Vampiers! Dinosaurs! is dus voor de helft geslaagd. En dan heb ik het over de eerste helft. Het tweede gedeelte vergeten we maar snel. Maar het doel van een hit scoren is bereikt. En eerlijk is eerlijk, het is een lekker nummer. En nu maar hopen dat de band niet in de vergetelheid raakt. Eindoordeel: voordeel van de twijfel maar het kan beter.
Recensent:Rene Kuijs Artiest:HelloGoodbye Label:Sony Music
Devision - Noob

De/Vision - Noob De/Vision is een Duits duo dat bestaat uit Steffen Keth en Thomas Adam. De...