RECENSIE: Kreator - At the Pulse of Kapitulation

Kreator – At The Pulse Of Capitulation
2008-04-04 Na al het touren van afgelopen jaren neemt Kreator een jaartje rust. Omdat jaartje rust te vieren heeft de band besloten om de fans te trakteren op wat oud werk. ‘At The Pulse Of Capitulation – Live In East Berlin1990’ is een opname van het eerste metal festival in Duitsland na de val van de Berlijnse muur. Op hetzelfde festival waren destijds optredens van Sabbat, Coroner en Tankard.

Voor liefhebbers van het oude werk van Kreator is dit schijfje zeker goede kost. ‘Extreme Agression’, ‘Under The Guillotine’ en ‘Pleasure To Kill’ zijn nummers die hedendaags nog elke set worden gespeeld. Voor een show opgenomen in 1990 is de kwaliteit geweldig. Als we verder op de dvd kijken vinden we nog een leuke documentaire waarbij de tijd dat de opnames gemaakt worden wordt vergeleken met Kreator anno 2008.

Op de dvd bevindt zich ook de Kreator horror film: Hallucinative Coma’s. Dit zat ooit als bonus bij een gelimiteerde versie van het album Coma Of Souls en wordt nu nog eens opnieuw uitgebracht inclusief verwijderde scènes en bonus materiaal. Nummers als ‘People Of The Lie’ en ‘Terror Zone’ zien er in de film erg indrukwekkend uit en de film is dan ook een mooie aanvulling op de dvd.

Als je geen zin hebt in beeld maar wel geluid dan is er ook het cd’tje nog. De meerwaarde zie ik niet aan het schijfje behalve dat het handig is voor mensen met een discman.

Voor thrashmetal fans is At The Pulse Of Kapitulation verplichte aanschaf. Dit is een geschiedenisles van de hoogste klasse.
Recensent:Bas van Poppel Artiest:Kreator Label:SPV