RECENSIE: Walls Of Jericho - Redemption

Walls of Jericho – Redemption
2008-04-17 Hoewel Slipknot/Stone Sour-zanger Corey Taylor momenteel bezig is met het vierde studioalbum voor zijn gemaskerde metalband, vond hij nog even wat vrije tijd. Samen met de band Walls Of Jericho besloot hij om de tafel te gaan zitten en brachten vervolgens samen Redemption naar buiten. Hiervoor deed hij naast de volledige productie tevens op drie nummers mee als zanger.

Hoewel we van Corey en zangeres Candace gewend zijn dat ze een aardig strotje hebben, pakken ze het op deze vijf nummers heel anders aan. Al de nummers zijn namelijk ballades! In een eerdere recensie beschreef ik het nummer ‘No Saving Me’ al als even schrikken, dit is ook precies wat deze nieuwe uitgave is. Het blijft buitengewoon raar om de groep het Bob Dylan nummer ‘House Of The Rising Sun’ te horen spelen.

Een positief punt is dat de stemmen van de twee erg mooi bij elkaar klinken, maar echte zangers zijn het echter lang niet. Zo zouden we Canace nooit kunnen vergelijken met een Tori Amos en Corey nooit met een Robbie Williams.

Dat we het niet te serieus moeten nemen blijkt aan het feit dat hij niet uitgebracht zal worden. De EP zal namelijk enkel als download verkrijgbaar zijn. Goed nieuws blijkt dat net als Slipknot ook Walls Of Jericho later dit jaar met een volledig eigen album naar buiten komt. Hopelijk zal dat schijfje zich meer concentreren op hun oude geluid, want dat kunnen ze toch het beste; schoenmaker houdt u bij uw leest.
Recensent:Marcel Kamphuis Artiest:Walls Of Jericho Label:SPV
The Amber light - Play

The Amber Light - PlayDeze band, The Amber Light komt uit Duitsland en heeft al een album op hun...