RECENSIE: Born To Lose - Saints gone wrong

Born To Lose – Saints Gone Wrong
2008-08-07 Tijdens het beluisteren van Saints Go Wrong bekruipt mij steeds het gevoel alsof ik naar een punkversie van H2O zit te luisteren. Vooral tijdens het tweede nummer, wat tevens de titeltrack is van het nieuwe album, lijken de refreinen zo weggelopen uit de laatste cd van H2O. Eén groot voordeel in vergelijking met H2O is dat er geen straight edge- je zou het haast gelul noemen, op deze plaat aanwezig is. Kijk er maar niet raar van op als er tijdens een live optreden van Born To Lose veel bier vloeit. De nummers hebben de meezingstukken van H2O en Agnostic Front maar ook het vrolijke, opgewekte van Flogging Molly en Far From Finished.

Helaas voor Born To Lose komen de mannen na een stop van enkele jaren niet overtuigend genoeg terug. Kennelijk hebben de vele zijprojecten van elk bandlid teveel inspiratie opgezogen. De plaat klinkt over het algemeen wel oké. Het nummer ‘Saints Go Wrong’ is te vroeg geplaatst op deze cd aangezien dit veruit het beste nummer is en de nummers hierna automatisch vergeleken worden met dit nummer. Met ‘Let It Go’ op de vierde plek krijgen we nog een lekker meeschreeuw nummer met een rock’n’roll- achtige gitaar scherend over de achtergrond. ‘Soundtrack’ heeft veruit de beste teksten kijkend naar de rest van de nummers maar kan niet tippen aan eerder werk.

Born To Lose perst er een lekkere plaat uit met enkele geweldige nummers. Helaas is er ook opvulmateriaal aanwezig op deze cd. Kijkend naar de vorige releases van Born To Lose is Saints Go Wrong uiteindelijk de minste plaat. Wie weet groeit deze cd nog, maar het gevoel dat we veel meer hadden verwacht van deze terugkeer is niet weg te drukken. Cliché om te zeggen of toch niet?
Recensent:Twan Scheffers Artiest:Born To Lose Label:I Used to fuck people like you in Prison Records
Serenity – Fallen Sanctuary

Serenity - Fallen SanctuaryZoals een collega al zei bij de voorganger Worlds Untold & Dreams...