RECENSIE: Serenity - Fallen Sanctuary

Serenity – Fallen Sanctuary
2008-08-02 Zoals een collega al zei bij de voorganger Worlds Untold & Dreams Unlived: bij de albums van Serenity valt de cover gelijk op. Er is geen twijfel over mogelijk dat we hier met een power metalband te maken hebben. De albumtitel betekent zoveel als 'Gevallen Heiligdom' en de tien nummers op deze cd hebben slechts een jaar op zich laten wachten.

Volgens het promotieblaadje zou de zevenjarige groep wel eens met bands als Kamelot en Sonata Arctica hevige concurrentie kunnen ondergaan, omdat hun nieuwe album naar verwachting veel fans van het genre zal aantrekken. Het is duidelijk dat de Oostenrijkse jongens flink worden opgehemeld en Fallen Sanctuary mag er ook zeker zijn. Het schijfje is goed afgemixed en luistert lekker weg terwijl het zijn rondjes maakt in de speler.

Hoewel zanger Georg Nauhauser met zijn hoge stem vaak de kracht van de nummers is, neemt hij regelmatig afstand van de microfoon. Minuten lang krijgen de toetsen, gitaren en andere instrumenten de kans om uit te blinken. Dit maakt niet alleen de nummers gevarieerd, maar vooral het totaalbeeld. Geen enkele keer doet Serenity hetzelfde kunstje, met balled ‘Fairytales’ als toppunt, in het midden van het album.

De cd is erg krachtig en pakkend geworden waardoor het voor veel aanspreekbaar zal zijn. Ook mensen buiten het genre zullen vallen voor de charme van Serenity, want Fallen Sanctuary is een veelzijdige prachtplaat.
Recensent:Marcel Kamphuis Artiest:Serenity Label:SPV
Trustgame – Trustgame

Trustgame - TrustgameDeze nieuwe band uit Duisburg, Duitsland, wil zich specialiseren in rock....