RECENSIE: Holy Moses - Agony of Death

Metal Church – The Present Wasteland.
2008-10-03 Het twaalfde studio album van Holy Moses is een feit. Al meer dan twintig jaar gaat de band met frontvrouw Sabina Classen mee in het metal circuit. Twintig jaar met ups en downs welke op het album Agony Of Death zorgvuldig worden bezongen. Volgens Sabina heeft iedereen in zijn of haar leven de bekende kut momenten. Heeft je buurman een probleem met drugs, je vader met alcohol en je buurvrouw misschien wel met slechte ervaringen uit haar jeugd, iedereen krijgt er vroeg of laat mee te maken.

Onder begeleiding van snoeiharde trash- metal van bovenste plank worden de belangrijkste ervaringen van Sabina aangekaart. Zo onder andere haar zelfmoordneigingen in ‘World In Darkness’, slaapproblemen en black- outs in ‘The Cave’ en angstaanvallen in ‘Dissociative Disorder’. Holy Moses gaat er naar eigen zeggen professioneel mee om, een van de redenen waarom ze na twee decennia nog steeds op de planken staan. Met Agony Of Death levert de band een album af waar ze zich niet voor hoeven te schamen. Weinig bands leveren namelijk na zoveel jaren een album af met dit niveau.

Liggen de piekjaren van Holy Moses toch wel eind jaren tachtig met Finished With The Dogs en The New Machine Of Liechtenstein, Agony Of Death wijdt misschien wel een nieuw tijdperk in voor deze band. Aan het enthousiasme te horen zal deze band niet snel met pensioen gaan en kunnen de fans binnenkort live genieten van deze band.
Recensent:Twan Scheffers Artiest:Holy Moses Label:SPV
Evergrey – Torn

Evergrey - TornVele Evergrey fans hielden hun hart vast. Hoe zou het de Zweedse metalband...