RECENSIE: a balladeer - Where are you, Bambi Woods?

a balladeer – Where Are You, Bambi Woods?
2008-09-28 Met het uitbrengen van debuutalbum Panama beleefde a balladeer een droomstart. De band werd alom geroemd en ze scoorde een bescheiden hit met het juweeltje ‘Swim With Sam’. Maar wat is geweest is geweest en we ons richten op het nieuwe album van a balladeer. Where Are You, Bambi Woods? Is de opvallende titel van het nieuwe album.

Het verhaal achter Bambi Woods is nu wel bekend dus kunnen we dat deel overslaan. Het nieuwe werk van dit trio, live aangevuld met nog een aantal muzikanten, laat een wat ander geluid horen dat het debuut. Het is iets meer up-tempo, wat minder ballads. Wat meer rockachtig zeg maar. En het resultaat mag er wezen. De eerste single van dit album, ‘Mary Had A Secret’ krijgt behoorlijk wat airplay. Niet vreemd want het is samen met ‘When Dean Was The Man (And Monroe Always Smiled)’ een van de meest pakkende nummers van het album. Maar de liefhebber van rustige nummers hoeven niet getreurd te zijn. Het prachtige ‘Poster Child (For Matthew Shepard)’ laat a balladeer van hun beste kant horen. En het daarop volgende ritmische ‘Welcome To Vegas’ zorgt voor een goede balans op de plaat.

Tot slot zal het de luisteraar opvallen dat de rode draad van dit album Amerika is. Als je daar als liedschrijver tijd hebt doorgebracht kun je zonder al te veel moeite een album volschrijven. Dus misschien is dit een tip voor alle muzikanten met een writers block. A balladeer heeft in ieder geval een prima album afgeleverd. Hopelijk breken ze nu door bij een breed publiek. Dat verdienen ze!
Recensent:Rene Kuijs Artiest:a balladeer Label:EMI Music
The Game – Lax

The Game - LaxNet zoals de meeste Top 40 meuk, gaat veel van de ‘hiphop’ in de hitlijsten...