RECENSIE: Donavon Frankenreiter - Pass it Around

Donavon Frankenreiter – Pass It Around
2008-09-29 Op het einde van de wisselvallige zomer toch nog een zomerse plaat die uitkomt. Uit de boxen klinkt het vertrouwde geluid van Donavon Frankenreiter. Met zijn nieuwe album Pass It Around probeert hij nog een beetje warmte te creëren voor het komende najaar. Wie weet is dit wel het medicijn tegen de herfstblues en komen we met dit album moeiteloos de koude winterdagen door.

Net als vriend Jack Johnson is muziek al de tweede professionele carrière van de Amerikaan. De uit California afkomstige zanger was voorheen professioneel surfer. Sinds hij zijn surfboard aan de wilgen heeft gehangen en de gitaar heeft opgepakt reist hij de wereld rond om zijn relaxte muziek te laten horen. En zeker niet onverdienstelijk.

Pass It Around wijkt niet veel af van voorganger Move By Yourself (lees hier onze recensie). Ook hier horen we Frankenreiter weer zoals we hem kennen. Relaxt zingend met de vertrouwde groove in zijn muziek. Lekkere niets-aan-de-hand muziek. De titel van het mooie openingsnummer omschrijft het gevoel van deze plaat nog wel het beste, ‘Life, Love & Laughter’.

Weinig verrassingen dus op dit nieuwe album. Dat maakt het misschien ook wel wat zwak. Uiteraard staan er toch wel weer een aantal nummers op die blijven hangen. Zoals dus de opener maar ook het lekkere ‘Your Heart’. Ondanks dat het een prima plaat is valt Pass It Around toch licht tegen. Als luisteraar word je niet verrast of geprikkeld door dit album. Het lijkt maar een beetje voort te kabbelen. En dat kan toch niet de bedoeling zijn van iemand met zoveel talent als Donavon Frankenreiter.
Recensent:Rene Kuijs Artiest:Donavon Frankenreiter Label:UMG Records
Five O’Clock Heroes – Speak Your Language

Five O' Clock Heroes - Speak your LanguageIn 1982 brengt The Jam, het trio rond Paul Weller haar laatste album The...