RECENSIE: Nashville Pussy - Live in Hollywood

Nashville Pussy – Live In Hollywood
2008-10-17 De Verenigde Staten, Californië, Los Angeles, Hollywood, the Key Club, de plek waar het allemaal gebeurt. Toen er gekozen moest worden voor een locatie gingen de stemmen unaniem naar Hollywood, met de dvd Live In Hollywood als resultaat. Een plek waar Nashville Pussy, gekenmerkt door sex, drugs, drinken, vechten en rock & roll, perfect tussenpast. Het resulteerde in een optreden van negentien nummers, wat staat voor een dik uur aan muziek en beelden.

"Do you know what time it is? It's pussy time!" de band begint ook dit optreden geheel in stijl. Hoewel het wat vrouwonvriendelijk mag klinken, zijn de twee gitaristen zelf ook gewoon vrouwen. Iets waar de cameramensen goed gebruik van weten te maken, de lage shirtjes en strakke broeken krijgen regelmatig de aandacht. Ook is de blonde gitariste Ruyter Suys bijna vaker in beeld dan zanger Blaine Cartwright. De zanger en zijn teksten blijken dan ook niet de kracht van de band, het zijn de twee dames die er een energieke en entertainende set van weten te maken.

Opvallend is dat het bonus materiaal langer duurt dan het optreden zelf. In het menu is er keuze uit negen extra's – van backstage beelden tot interviews tot andere optredens. Dit maakt de uitgave een erg volledige, maar helaas alsnog wat mager. Hoewel het geluid erg goed is (keuze uit 2.0 of 5.1), is de beeldkwaliteit erg laag gehouden. Met de snelle opkomst van Blue-ray en grote plasma beeldschermen is Live In Hollywood binnen korte tijd een erg tegenvallende dvd, qua kwaliteit.

Verwacht geen hoogstaande muziek met politieke teksten en verwacht geen top dvd. Wat je moet verwachten is een vies en ruig feestje van vier Amerikanen die weten hoe ze muziek moeten maken. Met die instelling is het een top aanwinst voor je dvd-kast.
Recensent:Marcel Kamphuis Artiest:Nashville Pussy Label:SPV
Rat City Riot – Load Up

Rat City Riot - Load UpThe Exploited, Anti-Flag, Agnostic Front, U.K. Subs, een aantal bands die...