RECENSIE: Slakah the Beatchild - Soul Movement Vol 1

Slakah the Beatchild – Soul movement vol. 1
2008-10-19 Mijn eerste vraag bij het ontvangen van de cd Soul movement vol. 1 van Slakah the Beatchild is; wie is Slakah the Beatchild? Na enig rondgooglen heb ik er nog steeds geen idee van omdat niemand me meer kan vertellen over deze rapper. Dus zonder enig idee van wat te verwachten stel ik me open voor wat er ook maar mag komen en wordt daarmee zeer aangenaam verrast.

De cd opent al met het heerlijke nummer ‘Enjoy ya self’ en weet deze stijl goed te behouden op het hele album. Waar de nummers verspringen van soulhiphop naar jazzhiphop komt de cd zeker niet over als een samenraapsel van verschillende stijlen. Helaas zijn er nergens potentiële klassiekers op het album te vinden, maar als je goed luistert naar het album word je wel duidelijk dat dat ook nooit de bedoeling is geweest van Slakah the Beatchild. Wat wel de bedoeling was? Gewoon een heerlijk album maken! Er is echter wel een track die ver boven de rest van het album uitsteekt. En dat is ‘B-boy beef’, het nummer heeft een heerlijke beat en Slakah weet er scherp overheen te rappen. Doordat dit een echt oldscool nummer is valt het bij de rest van het album ook buiten de boot.

Slakah the Beatchild weet met zijn eerste album een degelijke indruk achter te laten. Het gehele album klinkt lekker met nergens totalitaire hoogtepunten, maar zeker geen dieptepunten. Over het algemeen haalt Slakah het beste uit zichzelf op de soulvollere nummers waar hij, al dan niet met samenwerkingsverbanden, muziek rechtstreeks vanuit het hart maakt. Dit album mag dan niet voor de hardcore hiphop fans zijn, maar in het genre soulvolle hiphop is Slakah the Beatchild zeker een aanrader.
Recensent:Karst Jaarsma Artiest:Slakah the Beatchild Label:BBE Music
Rolo Tomassi – Hysterics

Rolo Tomassi - Hysterics Rolo Tomassi trakteert de luisteraar met hun full-length debuut...