RECENSIE: Poison My Blood - Monuments

Poison my Blood – Monuments
2009-02-24 België is misschien minder in voetbal dan Nederland, maar onder het kopje muziek scoren ze veel beter dan met het bekende balspelletje. Vooral in de -core gerelateerde muziekstijlen is het België dat beter scoort. Neem bijvoorbeeld The Setup, Black Haven, Morda of Rise & Fall. Van datzelfde land komt ook de metalcore band Poison my Blood. Deze band heeft al redelijk wat optredens gedaan en komt, na het uibrengen van een demo in 2006, met zijn tweede uitgave genaamd Monuments.

Het vergelijk met bijvoorbeeld Architects uit Engeland is snel gemaakt. Het verschil is dat Poison my Blood minder vaak een dissonante draai meegeeft aan de muziek. Dit maakt het meer metalcore dan mathcore, wat de structuur van de muziek ten goede komt. Harde breakdowns en gemeende teksten met goede singalongs maken hier heel goed. Dit bewijs is voornamelijk te horen in het nummer 'The Dead'. Nog een puntje waar de muziek door opvalt zijn de epische escapades, zoals te horen in het nummer 'Set Sail'. Hierbij kan zeker afgekeken zijn bij een bovenstaande band of misschien zelfs bij Between The Burried and Me, de vocalen zorgen dat het afgemaakt wordt in Poison My Blood- stijl.

Hier kunnen bands in Nederland in het genre wellicht veel van leren. De band scoorde met de demo in binnen- en buitenland al veel aanzien, dit resulteerde in optredens tot zelfs in Engeland. Waarschijnlijk zal deze cd de groei nóg meer versnellen en zal het slechts een kwestie van tijd zijn wanneer deze band echt opgepikt wordt. Als je bands tof vind a la Misery Signals, Architects, kun je dit blind kopen.
Recensent:Willem Schutte Artiest:Poison My Blood Label:Eigen Beheer
Boris – Live My Life

Boris (NL) - Live my LifeLaten we een keer geen woorden vuil maken aan het Idols-verleden van Boris...