RECENSIE: Horse Meat Disco - Horse Meat Disco

Horse Meat Disco – Horse Meat Disco
2009-08-10 Horse meat disco is inmiddels uitgegroeid tot een van de bekendste disco dj acts van Groot-Brittannië. Ondermeer bezoeken aan bekende festivals als Glastonbury bevestigen de populariteit van deze DJ groep. Het was dan ook hoog nodig tijd voor een eerste album project en de gelijknamige Horse Meat Disco mix cd is hier het resultaat van.

Na een nietszeggend telefoongesprek begint het album met twee echte disco nummers, inclusief drukke melodieën en zeurderige vrouwen. Pas gedurende het vierde nummer ‘Freakman’ van Empire Projecting Penny wordt er een aangename rust ingebouwd. Hier gaan de drukke ritmes over in een oldscool breakdance beat met uiteraard de kenmerkende disco invloeden. Dit is een trucje die gedurende de plaat nog enkele keren herhaald zal worden, op het moment dat je echt last begint te krijgen van de drukke disco wordt er een rust ingebouwd. Het zijn ook juist deze rustigere nummers die dit mixdebuut nog enigszins de moeite waard maken. Zo is het gospelachtige ‘I depend on you’, ondersteund door een techno deuntje, zeer aangenaam. Helaas verschijnen er zo nu en dan ook disco nummers die veel te druk zijn om lekker door te laten draaien op de achtergrond. Nummers als ‘(Got my) dancing shoes’ , die door hun massaalheid er fatsoenlijk naar luisteren en dansen onmogelijk maken.

Met het debuutalbum van Horse Meat Disco bewijzen de DJ heren dat ze het DJ vak goed verstaan. De nummers zijn kundig aan elkaar gemixt en de disco sfeer blijft op de hele plaat behouden zonder dat de verveling snel toeslaat. Desondanks is deze cd zeker niet de dansvloer knaller die je verwacht bij een groep die zo immens populair is in haar woonland. Live zal er zeker nog het nodige toegevoegd moeten worden om hiermee grote festivals plat te spelen.
Recensent:Karst Jaarsma Artiest:Horse Meat Disco Label:!K7 Records
Mooi Wark - Rock & Rodzooi

Mooi Wark - Rock & RodzooiBij het aanbreken van het nieuwe festivalseizoen en Zwarte Cross in het...