RECENSIE: Erik Larsen - De Leegte van mijn Ziel

Erik Larsen – De Leegte Van Mijn Ziel
2010-01-25 “Het gevoel wanneer je te horen krijgt dat je ongeneeslijk ziek bent”. Zo staat aan de binnenkant van de hoes beschreven. Het is het gevoel dat gitarist Erik Larsen van de Zeeuwse coverband Suck on This heeft proberen te vangen in een liedje. En niet zonder reden, want het is de gitarist namelijk écht overkomen. In 2008 werd bij hem deze nauwelijks te bevatten diagnose gesteld. De titel van het liedje beschrijft het gevoel van het moment waarop hij die diagnose te horen kreeg waarschijnlijk het meest treffend: De Leegte Van Mijn Ziel.

Het liedje opent met een bluessolo die herinneringen oproept aan ‘Still Got The Blues’ van Gary Moore. Het kan haast niet anders of dat liedje is een enorme inspiratiebron geweest voor Erik Larsen, die groot liefhebber van de blues was. Het bluesy gitaarspel wordt gecombineerd met zwaar aangezette refreinen, waarin zanger Carl Boeijkens zijn hele ziel en zaligheid lijkt te geven. Deze combinatie zorgt ervoor dat de emotie feilloos overkomt op de luisteraar. Ook al heb je Erik Larsen nooit gekend, en heb je de beste man nooit zien spelen met Suck on This of een van zijn andere bands; Je wordt geraakt.

Inmiddels heeft Erik Larsen de strijd tegen zijn ziekte verloren. Op 1 januari j.l. is hij overleden. Wat rest is een mooi bluesliedje met een enorme emotionele lading, die vooral voor familie, vrienden en kennissen van de gitarist van onschatbare waarde zal zijn.
Recensent:Chris Dietzel Artiest:Erik Larsen Label:Eigen Beheer
RJD2 – The Colossus

RJD2 - The Colossus RJD2 is ongetwijfeld een van de interessantere hiphopproducers van deze...