RECENSIE: Reel Big Fish - A Best of Us... For the Rest of Us

Reel Big Fish – A best of us... for the rest of us
2010-09-16 Wat te doen als je sinds 1995 acht officiële albums op je naam hebt? Als je na verschillende conflicten met je vorige platenmaatschappij de rechten op je eigen songs kwijt bent? Als juist zij een greatest hits album uitbrengen om nog wat opbrengsten te genereren, terwijl je onder een ander label een nieuw album maakt? Als jij ook wel zin hebt in een greatest hits album? Precies, dan neem je gewoon al je oude hits opnieuw op. Laat dat nu precies zijn wat Reel Big Fish doet op A Best of Us... For the Rest of Us.

Na 15 jaar met beweeglijke ska/punkfeestjes en een stapel albums, kan het geen kwaad om eens serieus naar je oude materiaal te kijken. Als je dan ook nog eens verplicht wordt je favoriete tracks opnieuw in te spelen, kun je stellen dat elk nadeel z` n voordeel heeft. Fris en energiek vult Reel Big Fish dit album met de 22 meest gedraaide, meest aangevraagde en bekendste songs. Dat ze het er zelf misschien niet altijd mee eens zijn, doet er niet zo toe. Ze beseffen namelijk dat dit de liedjes zijn waar men Reel Big Fish om zal herinneren. Als bonus heeft Reel Big Fish nog een 14 tracks tellende (sk)akoestische cd ingespeeld, maar aangezien alleen de elektrische gitaren zijn vervangen door akoestische is het resultaat minimaal.

Op A Best of Us... For the Rest of Us blijken songs als 'Sell Out', 'Take on Me' en 'Where Have You Been' nog steeds lekker in het gehoor te liggen. Net als bij de cover 'Brown Eyed Girl' tovert Reel Big Fish je regenachtige herfstdag om in een stralende lentedag. Dat het over het algemeen niet altijd hoogstaand is, moeten we Reel Big Fish maar vergeven.
Recensent:Ruud de Zwart Artiest:Reel Big Fish Label:Ada Global
The Posies - Blood/Candy

The Posies - Blood / CandyDe geschiedenis van de uit Seattle afkomstige band The Posies is op te...