RECENSIE: SirOJ - Goed Ontmoet

Sir OJ – Goed ontmoet
2010-09-01 Het mag gerust een unicum genoemd worden in de prille Nederlandstalige hiphop geschiedenis; een album dat in samenwerking tussen Top-Notch en Noahs Ark uitgebracht wordt. SirOJ kreeg het als eerste voor elkaar om zijn album bij grote commerciële reus Top-Notch in samenwerking met Nederlands’ grootste underground hiphop label Noahs Ark uit te brengen. Goed Ontmoet kent dan ook gastartiesten van beide labels.

Hoogtepunten worden verscheidene malen behaald door de talenten in de Nederlandse scene. Nieuwkomers Hef en Crooks & Adje maken van de vrolijke beat ‘Wat Je Wil’ met hun aangename refreintje een lekkere track. Met de energieke beat onder ‘Moordenaar’ bewijst Sir OJ naast vrolijke en rustige, typische Noahs Ark beats ook het vermogen te bezitten om duistere knallers te bouwen. Wederom is het een newkid, en deze keer in de vorm van Kleine Viezerik, die de track nog verder weet uit te bouwen met zijn heerlijke verse.

Maar ook meer bekende gezichten als Dio, Winne en uiteraard Jiggy Dje smelten goed samen met de Sir OJ beats. Men kan discussiëren over de originaliteit van Jiggy zijn verse op ‘Wij Zijn Daar’, een typische en dus lekkere Jiggy Dje track is het in ieder geval. Daarnaast laten Sir OJ en Dio onder meer op ‘Blijf Mezelf’ horen meer dan goed op elkaar ingespeeld te zijn. Dit roept onverwacht toch nog verwachtingen op voor het nog te verschijnen nieuwe Dio en Sir OJ album.

Amerika heeft Timbaland, wij hebben voortaan Sir OJ! Net zoals op het eerste Shock Value album brengt Sir OJ een aantal verschillende rappers samen en weet met hen enkele hele goede nummers neer te zetten. Met Goed Ontmoet heeft Sir OJ bovenal aangetoond ook goed samen te kunnen werken met artiesten buiten de Noahs Ark hoek.
Recensent:Karst Jaarsma Artiest:SirOJ Label:TopNotch
Iron Maiden – The Final Frontier

Iron Maiden - Final FrontierHet is al lang geen wereldnieuws meer wanneer Iron Maiden met een nieuwe...