RECENSIE: Circle of Silence - 2.0

2.0 – Circle of Silence
2010-10-02 Al ruim vijf jaar timmeren ze nu aan de weg, het uit Limburg afkomstige Circle of Silence, ook wel COS genoemd. En dat deden ze niet onverdienstelijk. Zo werden er een aantal lokale muziekprijzen in de wacht gesleept en werd de band een graag geziene gast op verschillende podia en kleine festivals. Begin dit jaar voegde zangeres Mandy Veldman zich bij de band, waarmee de volgende stap gezet kon worden, waarvan deze EP 2.0 het resultaat is.

COS trapt voortvarend af met ‘We Both Know’, waarbij we direct kennis kunnen maken met Veldman. Haar stem is zuiver, maar wel wat saai. Daarnaast conflicteerd haar melodie met die van de solo-gitaar, waardoor het lijkt alsof beide partijen op een andere planeet spelen, en dat komt het totaalplaatje niet ten goede. Dat ook het grote makke aan het tweede nummer, ‘The Hearts’. Daarbij komt dat er ditmaal ook niet helemaal zuiver gezongen wordt. Gelukkig is er ook genoeg positiefs te vertellen, namelijk dat alle vijf de muzikanten hun mannetje staan. Bovendien is er met de opnamekwaliteit helemaal niets mis.

EP vervolgt met het lang uitgesponnen ‘Nothing in my Life Means a Thing to Someone’, dat helaas nooit echt de climax bereikt. Het slotnummer ‘bereikt’ dat hoogtepunt wel, zij het niet in positieve zin, want de lange uithaal van Veldman is helaas niet bepaald zuiver te noemen. Kortom, ondanks alle potentie is er nog meer dan voldoende ruimte voor verbetering.
Recensent:Nick Augusteijn Artiest:Circle of Silence Label:Eigen Beheer
Beehoover – Concrete Catalyst

Beehoover - Concrete CatalystHoewel de dagen weer grijzer en donkerder worden, komt er toch soms nog een...