RECENSIE: Pecan Boulevard - Almost There

pecanboulevard-almostthere
2005-12-16 Pecan Boulevard, met bandleden uit Weert en Nederweert, is ooit begonnen als blues coverband. Al vrij snel begon het echter te kriebelen bij de jongens, en werd er besloten om eigen werk te gaan schrijven. Het volwaardige debuut Almost there is nu het eerste echte wapenfeit, en bevat 12 nummers met degelijke goedgemaakte rock. Het is grappig om te horen dat de bluesinvloeden toch nog regelmatig even om de hoek komen kijken. Eens te meer een bewijs dat je ook je muzikale roots niet kunt verloochenen. Andere invloeden van de band lijken voornamelijk Amerikaanse rockbands uit de jaren ’70 te zijn, en wellicht een aantal grungebands uit de jaren ’90.

Hoewel de bandleden prima op elkaar zijn ingespeeld, en de liedjes op zich best o.k. zijn, ontbreekt er toch iets op dit album. De liedjes kabbelen nog teveel voort, missen de broodnodige dynamiek en hebben allen grofweg eenzelfde tempo. Hartstikke zonde, want in de vier bonustracks die live zijn opgenomen toont de band aan wel potentie te hebben. De live tracks laten namelijk horen dat Pecan Boulevard wel degelijk in staat is om te sprankelen. Ook weet de band live het spelplezier veel beter over te brengen op het publiek.

Waarschijnlijk is het gewoon nog een kwestie van rijpen en bijschaven. Veel optreden en kritischer naar de eigen composities kijken kan voor een volgende studio-opname een wereld van verschil betekenen. Misschien is het zelfs een idee om een live album uit te brengen volgende keer?
Recensent:Chris Dietzel Artiest:Pecan Boulevard Label:Eigen Beheer
blacklisted-thebeatgoeson

Blacklisted - ...The Beat Goes OnBlacklisted zette met We're Unstoppable de hardcorescene aardig op zijn...