RECENSIE: Stefan Oosthof - Mpty Insides

stefanoosthof-mptyinsides
2005-11-24 Ondanks zijn Haagse roots heeft Stefan Oosthof weinig op met typisch Haagse rock. Dit was al zo met zijn voormalige band Broshim, en dit is nog veel meer het geval met zijn solowerk. Na het uiteenvallen van Broshim trok Oosthof zich namelijk terug om vooral kleine, intieme liedjes te schrijven. Mpty insides is de eerste vrucht van zijn solo project, en is geproduceerd door Di-Rect frontman Tim Akkerman. Om het intieme gevoel van de liedjes te versterken zijn deze opgenomen in de huiskamer van laatstgenoemde.

Deze eerste kennismaking met Stefan Oosthof als singer-songwriter telt in totaal drie liedjes. Every Gram For Every Need’ heet de opener (en het sterkste liedje) van deze demo. Een leuk liedje, met geinige vondsten en een spacy effect op de zang om het geheel in te kleuren. Dit is tevens een van de twee liedjes waarop voormalig Broshim bassist Ronald de Jong de basspartij mag verzorgen. De twee daaropvolgende liedjes M.D.B.G. (ofwel: ‘My Dear Beautiful Girl’) en Partir C’est Mourir Un Peu blijven iets minder hangen. Gewoon, leuke liedjes die de middelmaat niet ontstijgen.

Het is behoorlijk wennen om Oosthof zo intiem te horen, zeker na zijn eerdere electropop werk met Broshim. De liedjes moeten het niet hebben van spannend gitaarwerk of van de sterke zang. Sterker nog, van het geknepen stemgeluid van Oosthof moet je houden. Vooralsnog is Mpty Insides een leuke, hernieuwde, kennismaking met de voormalig Broshim-zanger, maar nog niet veel meer dan dat.
Recensent:Chris Dietzel Artiest:Stefan Oosthof Label:Eigen Beheer
gap-welcome

Gap - WelcomeDe band GAP bestaat uit drie mannen die afkomstig zijn uit Deventer. Zij...