RECENSIE: PN - Dreamwave Heroes

2002-08-07 Dreamwave Heroes is de tweede van de drie PN releases die hier in korte tijd besproken zullen worden. Dreamwave Heroes is een MCD met vier nummers er op.

De metalcore uitbarstingen die op het album 'Our Pitiful Paradise' nog te horen waren ontbreken grotendeels gedurende deze vier nummers. Alleen in het vierde nummer 'A Storm Called Life' lijkt de oerbrul even de overhand te krijgen op de emozang, maar al gauw wordt dit weer redelijk glad gestreken. Het eerste nummer 'Feeding off fashion' is aanvankelijk een rustig rockend nummer, halverwege een mooi rustig stuk wat naar het einde toe uitbarst in een eruptie van verontwaardigd klinkend hardcore spel. Afgerond met een slepend emo einde met duaal afgewisselde zuiver en brulzangspel. Mooi!
'Frame for a better future', het tweede nummer, weet de eerste minuut te pakken maar verzand in wel erg veel goede bedoelingen, waardoor de aandacht elke keer afdwaalt.
Het titelnummer 'Dreamwave Heroes' geeft een goede indruk van het geluid van PN ten tijde van deze MCD. Poëtisch getinte teksten op een laag van slepende gitaren, gezongen met oprecht overkomende intenties. PN is een must voor de fans van het Nederlandse Face Tomorrow, het Duitse Waterdown en een aanrader voor elke ruimdenkende Deftones liefhebber.
Op het cd-rom gedeelte staan als bonus livebeelden van twee nummers tijdens een optreden van PN op Pukkelpop. Deze zijn leuk om een extra indruk van de band te vormen. Echter niet heel interessant vanwege de lage beeldkwaliteit.
Recensent:Jeroen Verdel Artiest:PN Label:Funtime Records

Wölf (Be) - Gas Guzzlin’ GirlsGas Guzzlin’ Girls is het debuutalbum van het uit België...

Various - Punk Rock Is Your Friend De Europese divisie van Kung Fu Records bestaat nog niet zo lang. Deze...