RECENSIE: J-stars - Live

J-Stars - Live
2006-03-24 J-Stars is een uptempo ska band die een zeer goede live reputatie heeft. Onlangs nog stonden ze op het Dutchska Festival in de Amsterdamse Melkweg en dit plaatje is opgenomen tijdens het zeer succesvol verlopen Appelpop vorig jaar. Na de cd "Skadilemma" komt de band nu met de tweede cd, die simpelweg "Live" heet.
De kale Johan Steevens -bekend is van de Beatbusters- is de frontman van J-Stars. Bij het beluisteren van de cd is meteen duidelijk dat we hier te maken hebben met een band met het nodige blaasgeweld. Het eerste nummer: Skadilemma toetert je meteen van je stoel. Het zijn Nederlandstalige teksten en zoals we dat gewend zijn van Nederlandstalige ska bands zijn de teksten flink doorspekt met humor. Denk een beetje richting de skaband De Hardheid. Het knappe van deze cd is dat het live aspect niet storend is en dat is nog wel eens zo bij live cd's. Dit keer voegt het juist wat meer diepte en gevoel toe. Je staat echt even te jammen in je huiskamer om de prietpraat even weg te laten. Het swingt absoluut de pan uit. De drum is echt bijzonder strak en ritmisch en de blaaspartijen vullen het geheel echt vrolijk op. Het tweede nummer Altijd Groener gaat over het gezegde "het gras is altijd groener aan de overkant". Maar als je bij J-Stars staat te dansen is het gras toch echt het groenste bij dit zevental. Je ziet jezelf meteen staan met je biertje op de dansvloer en het gaat alleen nog maar om de lol.
Deze band is het medicijn na een saaie werkdag en het nummer Ziekmelding haakt helemaal in op dit gevoel. "Het is een prachtige dag voor een ziekmelding", uiteraard komt die ziekte van een avondje flink doorhalen, waar je de volgende dag helemaal niks meer van kan herinneren. Leuk gevonden! Monsters is het laatste foefje van de cd. Wederom super ritmische drum en de blaaspartijen trekken je meteen aan je haren. Skanken zal je. De blazers ondersteunen het altijd feestende la la la. Het enige punt is dat je de teksten niet altijd even goed kan horen, maar voor de rest... Ik pak nog even een biertje!
Recensent:Hans Hilberts Artiest:J-stars Label:Eigen Beheer
Teaser - Including the hitsingle

TeaSeR - Including the HitsingleTeaser Including The Hit Single... Ik krab me even achter de oren... Een hit...