RECENSIE: TeaSeR - Including the Hitsingle

Teaser - Including the hitsingle
2006-03-23 Teaser Including The Hit Single... Ik krab me even achter de oren... Een hit van een band met de naam Teaser. Google vindt niks. Alles ziet er professioneel uit. Het boekje heeft een mooi artwork, dus misschien toch een hit... Misschien komt die hit straks ook zomaar weer bij me op. Het eerste nummer 'Willing is hem volgens mij niet, maar ik moet zeggen dat de muziek lekker vol klinkt. Dat is in ieder geval al een verschil met de eerdere recensie over Teaser op deze site. Het gezelschap komt uit Breda en volgens mij is de zanger met sprongen vooruit gegaan sinds het eerste werk van de band. Het is nog niet altijd de volle mep, maar het loopt gewoon lekker. Teaser is echt een pop/rock band, dat vrij dynamisch over komt. Live is dit vast ook een aardige band om eens te zien. Somewhere Man heeft een lekkere intro, zonder meer. Maar hier zitten toch wat foutjes in de zang, of zou dit expres zijn om een eigen geluid te creëren? Je weet het maar nooit tegenwoordig. De song is goed geschreven. Een goede opbouw met een lekkere zang, maar toch, het nummer loopt niet zoals je wilt. Ik weet nu al wat voor vlees ik in de kuip heb. Geen slechte band, maar wel een band die zijn leven lang nog zou moeten werken om rond te komen als muzikant. Helaas we zijn niet allemaal zo goed als Kane...*uche* Nee, dit is de hitsingle volgens mij ook niet. Dialogue doet me denken aan Bohemian Rhapsody van Queen, maar dan zonder kippenvel. Dit zou dus ook wel niet die hitsingle zijn... Het zoeken naar de hitsingle heb ik bij nummer 11 maar opgegeven. Ik heb vast niet goed opgelet (ik ben toch redelijk op de hoogte van muziek), maar een hitsingle slaat je toch in je gezicht en moet ook als je niet goed oplet continu in je hoofd zitten? Een hit is Every Day I Love You More van Racoon. Dat ik de hitsingle niet ken heeft dan weer als voordeel dat ik onbevangen en onbevooroordeeld kan luisteren naar Teaser. Toch ben ik ze al te snel beu, het is niet origineel genoeg. Ze doen echt hun best, maar Teaser heeft mij nog niet geteased. Dus helaas nog geen positieve recensie. Ik moet zeggen dat de band wel overkomt als geheel. Ze spelen echt samen en dat ontbreekt ook nog wel eens bij bands. Ik hou dan ook hoop dat de volgende cd een betere recensie gaat krijgen!
Recensent:Hans Hilberts Artiest:TeaSeR Label:Eigen Beheer
gathering

The Gathering - HomeWanneer The Gathering er de afgelopen tien jaar, in navolging van album...