RECENSIE: Miss Molly & Me - Travelers

Miss Molly
2013-12-14 Het debuutalbum van het muzikale duo Miss Molly & Me heeft het duo geen windeieren gelegd. Na een tour langs ruim dertig Nederlandse zalen, zochten ze hun succes in het buitenland met optredens in Europa, Amerika en Afrika. Tijdens de reizen die zij in de eerste helft van 2013 maakten, deden ze hun inspiratie op voor nieuwe liedjes, die zijn verschenen op het nieuwe album Travelers.

Marlijn Weerdenburg (actrice/zangeres) en Helge Slikker (won een Gouden Kalf voor de muziek van de film Kauwboy) vormen samen het duo Miss Molly & Me. Ze maken fijne niets-aan-de-hand-popliedjes, het liefst niet te lang. Hun harmonieuze samenzang wordt begeleid door een band met blazers, gitaristen, hier en daar een vrolijk orgeltje en natuurlijk een rustige drum. Soms up-beat en opgewekt, af en toe dromerig. Albumopener ‘Gotta See It All’, met een hoofdrol voor Helge, is een inleiding naar het hoofdthema: reizen. Daarop volgt de single ‘For Life’, een ultieme relax-track. Centraal staat de kristalheldere stem van Marlijn, die zingt over haar soulmate die haar op elke reis vergezelt. Of zijn de reizen hier een metafoor voor het leven? Na nog een liedje over New York, verandert het duo van thema. De liedjes gaan nu over verbroken relaties of juist perfecte liefde. Ook in ‘You Are The One’ gaat het natuurlijk over perfecte liefde… “maar nu wil ik nog vrij zijn,” zingt Marlijn. Opvallend en niet passend is de ‘circusband’ die overvalt op ‘You Just Give’. De plaat sluit af met het melancholische ‘Worried Minds’ (“Think about all the people we’ve met, the friends we’ve lost and the good times we’ve had.”) en het korte, akoestische en folky ‘Jojo’.

Miss Molly & Me mag trots zijn op een mooi tweede album. Het luistert fijn weg in de herfst en winter. Het wordt tijd dat ze worden opgepikt door het grote publiek, want dat verdienen ze. Tot halverwege februari 2014 is het duo te vinden in verschillende zalen in heel het land.
Recensent:Mark den Dulk Artiest:Miss Molly & Me Label:V2 Records
Cover Taymir - Prosphene

Taymir - ProspheneEn toen was er eind 2013 ineens Taymir ; een nieuwe Nederlandse band die...