RECENSIE: Shit Robot - We Got A Love

shit robot
2014-03-27 Shit Robotleverde in 2010 met zijn debuut From The CradleTo The Rave een heel dansbaar album af. Hij deed er ongeveer twintig jaar over om tot dat album te komen.Voor zijn tweede album had hij wat minder tijd nodig, want vier jaar later is daar gelukkig al de opvolger. Dit keer met de wat vrolijkere naam We Got A Love. En gelukkig heeft Marcus Lambkinook voor zijn tweede langspeler weer genoeg gasten meegenomen om het album op te fleuren. Zijn vrolijke disco tunes worden onder andere kracht bijgezet door cabaretier/ muzikant Reggie Wattsen en oude bekende Nancy Whang (LCD Soundsystem).

Het album begint nogal rechttoe-rechtaan met het stampende ‘The Secret’ met de eerder genoemde Reggie Watts. Deze zanger maakt meteen duidelijk wat men kan verwachten op dit album: Disco. Maar meteen met het tweede dimmer ‘Dingbat’ wordt je geduld al aardig op de proef gesteld. Kaal, saai en tergend langzaam kabbelt het voort. Gelukkig zijn er ook wat hoogtepunten op dit album. Zo is ‘Feels Reel’ een echte disco track, maar dan wel met een onmiskenbare 2014 dance sound. Simpele synthesizer melodietjes met daarover een hoge stem die aan de BeeGees doet denken.

Verder blijkt ook het opzwepende ‘Space Race’ overgoten te zijn met die jaren ’80 synthesizer-saus. Het is wederom niet heel vernieuwend, maar die jaren ’80 mix met de onmiskenbare hedendaagse dance sound geeft het geheel wel enige frisheid. Bij de titelsong ‘We Got A Love’ met wederom Reggie Watts lijkt Shit Robot echter weer vergeten welke kant hij uit kon. De jazzy sound met typische disco vocalen werkt in ieder geval voor geen meter en brengt de muziek die in het midden van de plaat zijn hoogtepunt bereikte weer terug naar af. Voor in de club zou dit wel kunnen werken, maar om er zo naar te luisteren is het als geheel niet enerverend genoeg en zijn te weinig nummers echt boeiend.
Recensent:Willem Swinkels Artiest:Shit Robot Label:Pias
Cover Annalisa - Mentre Tutto Cambia

Annalisa - Mentre Tutto CambiaDe Italiaanse zangeres Annalisa werd ontdekt door de Nederlandse regisseur...