RECENSIE: Lady Linn - Keep It A Secret

Linn
2016-06-07 Lady Linn is al enige tijd actief in de Belgische muziekscène. Met haar Her Magnificent Seven is onlangs het vierde studioalbum met de titel Keep It A Secret uitgekomen. Die backing band heet niet voor niets Her Magnificent Seven, want de zevenkoppige begeleidingsband komt uit bands als STUFF., Admiral Freebee en Novastar. Naar eigen zeggen is de dame voor dit album uit haar eigen cocon gekropen om zich door een breed scala aan onderwerpen te inspireren. Films, dromen en haar aankomende baby zijn een voorbeeld van die onderwerpen.

Lady Linn, ofwel Lien de Greef, heeft een diepe soulstem en kan een Erykah Badu light genoemd worden. Een aantal songs zitten sterk in elkaar en zijn tekstueel erg herkenbaar. Misschien zelfs iets te. Zo zingt Lien op ‘I Cannot Win’: ”tell me, is this really someone worth fighting for”. Dat hebben nog wel wat meer artiesten zich afgevraagd. In het geval van dit nummer is dat ook echt de enige kritiek die je kunt geven. Samen met ‘Lucky’ en ‘We Used To Be’ zijn dit de nummers die blijven hangen. Bijvoorbeeld bij het luisteren van ‘Lucky’ is bijna onmogelijk om je geen rustgevende plek voor te stellen. ‘We Used To Be’ is een track waar je blind meegaat op het ritme en waar de zang je ongetwijfeld aansteekt.

De andere nummers van het album voelen af aan, maar leveren bij een tweede luisterbeurt al wat charme in. Keep It A Secret verliest overigens na de tweede helft een beetje zijn magie. Daar beginnen de songs op elkaar te lijken. Wanneer Lady Linn aankomt bij het slotnummer ‘Secret’ is het duidelijk, Lien begint langzaam tot rust te komen. Hier fluistert Lien de luisteraar in slaap met haar zachte zang. Een flauw einde van een verder prima plaat. Misschien dat de groep toch nog even in die cocon had moeten blijven zitten.
Recensent:Frank de Jong Artiest:Lady Linn Label:Caroline Records
Malibu

Malibu - Malibu Malibu is een muzikaal project van een paar gezellige jongens uit Tilburg....