VERSLAG: Keut In Rock 2005

Festivalinfo was aanwezig op Keut In Rock 2005 voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 6 foto's.

Keut in Rock festivalverslag

Keut In Rock is een festival, dat wel tegen een stootje kan. Vorig jaar kreeg de organisatie te maken met een van de grootste nachtmerries, die je kan hebben als festivalorganisator. Een onverwachte storm blies de tent van Keut In Rock om en het festival werd afgelast. Dit was een flinke domper om het maar even voorzichtig uit te drukken. Na wat benefiet optredens en steun van verschillende kanten, is het festival weer terug. Dit jaar kreeg de organisatie van Keut In Rock wel een slechte KNMI recensie en een kordaat besluit werd gemaakt. Het festival ging door, maar dan in het partycentrum DARS.

Al deze gebeurtenissen en dan is de zanger van A Day’s Work ook nog eens ziek! Meteen was hier ook een goede vervangende band voor gevonden en wel in de vorm van de band ‘Skip the Rush’ . Kortom hulde voor de organisatie van Keut In Rock, want op de dag zelf is het alleen maar genieten voor het publiek.

Skip the Rush is mij net iets te snel af. Helaas. MonkeyRam is bezig met een energiek einde als ik de hal binnen stap. Wat ik ervan mee krijg pakt me en ik ben dan ook zeker benieuwd naar wat deze band in de toekomst zal gaan brengen. Het geluid in de hal klinkt ook nog eens onverwacht goed.

Fr33l3r de naam doet denken aan het bekendere Feeder, maar helaas Fr33l3er is geen Feeder. De band speelt veel te zoetsappig en alleen in het laatste nummer zit de spirit, die de hele show zou moeten hebben. Het venijn zit hem in de staart zeggen ze dan.

Het El Guapo Stuntteam gaat van start met een prachtig leuke intro. Gewapend met harmonica en een drummer, die stevig op zijn kruk zit. Het is prachtig om te horen, hoe deze band de vier gitaren, zang en drum weten te versmelten tot een nummer. Een prachtig staaltje van muzikale compositie. Het publiek maakt dan ook voorzichtig de eerste sprongetjes.

Vertigo is een band met een goede performance en uitstraling het is een band die lekker veel beweegt en de zaal goed aanspreekt. Vertigo is vooral een heel complete rockband, die Instrumentaal zijn mannetje zeker staat. De muziek is vergelijkbaar met Amerikaanse rockbands alla Rage Against The Machine en Audioslave. Het zijn zeer sterke nummers met veel hitpotentie, die deze band ten gehore brengt. Deze jongens uit Den Haag zijn het helemaal aan het maken.

Linked is de Perfecte afsluiter. Kijk maar naar bijvoorbeeld Pinkpop dit jaar. Je sluit tegenwoordig af met een dance act. Een explosie van energie door de wisselwerking met DJ, drummer en zanger. De zanger heeft duidelijk een hardcore verleden en pakt de zaal bij de strot. De muziek heeft invloeden van Massive Attack, Prodigy en ook Faithless. Het is een prachtige samensmelting van stijlen. Het publiek is nu echt eindelijk los!

Skip the Rush foto Keut In Rock 2005 MonkeyRAM foto Keut In Rock 2005 Feeler foto Keut In Rock 2005 El Guapo Stuntteam foto Keut In Rock 2005 Vertigo foto Keut In Rock 2005 Linked foto Keut In Rock 2005

RIOT ON THE DANCEFLOOR 2005Piercings uit en pleisters bij de hand. Vandaag wordt namelijk Riot On The...

ROARFEST 2005 - SPRING EDITION De piep was nog maar net uit m’n oren van de vorige editie en vandaag sta ik...