VERSLAG: Lowlands 2005

Festivalinfo was aanwezig op Lowlands 2005 voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 41 foto's.

123456

Lowlands 2005 - deel 4

Een andere Franse naam speelt even later in de Bravo: Le Peuple De L'Herbe. Deze Franse drum-'n-bassformatie maakt echt een geweldige complete show. De band bestaat uit vier bandleden en deze hebben duidelijk een warm hart voor hiphop. De muziek doet soms een beetje denken aan het Nederlandse Relax. Het publiek smult van de snelle drum 'n bass beats en gaat helemaal op in de show. Na anderhalve dag Lowlands begint de vermoeiheid natuurlijk al een beetje te komen, maar niemand laat zich hierdoor weerhouden. Roni Size en Aphrodite deden het al super strak en Le Peuple De L'Herbe maakt het feest compleet!

De Mexicaanse band Panteon Rococo moet een lastige taak vervullen op Lowlands. Vorig jaar was er namelijk ook een band uit Mexico en die maakte een enorm goede indruk. Dit was El Grand Silencio. De muziek is niet helemaal te vergelijken want Panteon maakt een combinatie tussen ska en rock, terwijl Silencio het meer moet hebben van de hiphop. Er staan maar liefst negen Mexicanen op het podium in de India en ze krijgen de mensen in beweging. Het is een groot feest! Mojo blijft vette Mexicaanse vissen uit het water halen! Kan nu al niet wachten waar ze volgend jaar mee komen.

Hit na hit, na hit, na hit; The Pixies zijn terug (voor het geld, maar who cares) en verzorgen een lange set. Op het podium gebeurt weinig meer dan het strikt noodzakelijke. Hetgeen waar de oudere jongere voor naar de tent is gekomen wordt geleverd; zo'n beetje alle klassiekers passeren de revue en ook nog prima uitgevoerd.

Opeens komt er een enorme stroom richting Alpha tent op gang. Niemand minder dan Marilyn Manson zal even op aarde terugkeren en dat in Biddinghuizen! Iedereen is ontzettend nieuwsgierig en de verwachtingen zijn torenhoog. Wat gaat deze shockrocker brengen? Kort gezegd maakt hij er een best of show van. Veel nummers dus van het verzamelalbum 'the Lest We Forget'. Wat erg opvalt is dat Brian behoorlijk vermoeid lijkt. Hij voelt zich niet bijzonder op zijn gemak. Het lijkt alsof hij genoeg heeft van zijn eigen cult verschijning. Dat hij moe is van zijn eigen projectie. Hierdoor is de show wellicht niet zo explosief als het had gekund en het geheel komt niet geloofwaardig over. Manson rolt over het podium, gaat zo af en toe even zitten en komt bij het nummer 'Nobodies' op met een puntmuts. De nummers zijn leuk om eens live te horen, maar de show lijkt niet meer oprecht en is daardoor ook helemaal niet meer shockerend. Misschien moet hij Marilyn Manson wel gewoon achterlaten en terugkeren als solo artiest Brian Warner.

Na afloop van de bands kan je op Lowlands elke avond op meerdere plekken terecht om nog even door te springen en dansen. Nieuw dit jaar zijn o.a. de Balkan Beats van o.a. DJ Elem, die in een donkere Lima tent de sfeer van een uitbundig trouwfeest weet op te roepen, en het avondje dansen op ('foute') jaren '90 house.

123456

1234
The Magic Numbers foto Lowlands 2005 The Magic Numbers foto Lowlands 2005 The Subways foto Lowlands 2005 The Subways foto Lowlands 2005 Voicst foto Lowlands 2005