VERSLAG: Lowlands 2005

Festivalinfo was aanwezig op Lowlands 2005 voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 41 foto's.

123456

Lowlands 2005 - deel 5

Dag 3

De dag begint voor mij (Hans) met een Tai Chi cursus. Ik moet zeggen dat het inderdaad een heerlijk ontspannende werking heeft en dat we onze stramme spiertjes eens even lekker tot rust brengen met de verschillende opdrachten die we krijgen van de instructeur. Het is ook een leuk gezicht om al die mensen op een been te zien staan. De film the House Of Flying Daggers zien wij in de Echo bioscoop en dit is een bijzonder visueel spectakel! Prachtige kleren, landschappen en camera technieken en actie scenes waar films als the Matrix een puntje aan kunnen zuigen.

Jeroen is vandaag te laat voor college, beetje te lang in de nineties blijven hangen gisteravond... net op tijd voor het eind van Millionaire; de ogen uitwrijvend bij een verbazingwekkend rockende show. Cool. Hopelijk was dit een representatief stukje optreden, het maakt in ieder geval indruk.

Mr. T-Bone & All Star Band hebben ook een goed begin van de dag. Een mix van reggae, ska en rock spat door de Lima tent heen. Geweldige muzikanten die het zo naar hun zin hebben op Lowlands dat ze het publiek op een groot aantal toegiften trakteren.

De Queens Of The Stone Age zijn net dát houten schip waarvan alle onderdelen al eens vernieuwd werden en men zich afvraagt of het nog wel om dátzelfde houten schip gaat. QOTSA dumpt de één, haalt er weer wat anderen bij en uiteindelijk wordt de boot alleen maar stabieler. Mede dankzij het beste geluid dat er het hele weekend in de Alpha tent te horen viel (of ligt het aan het feit dat ik alleen deze band vanuit het voorste vak bekeek?) geeft QOTSA een show weg om U tegen te zeggen. Prachtige uitvoeringen van de betere nummers worden ons voorgeschoteld. Dit alles zo mooi dat de hoop dat Dave Grohl weer eens een potje mee komt drummen irrelevant blijkt en dat het ontbreken van Mark Lanegan niet eens opvalt. De veronderstelling dat het nooit meer zou gaaf zou kunnen zijn als met Mark, Dave en Nick in één band is volledig misplaatst. Stuurman Josh Homme wint nog eens extra sympathie door in het Nederlands te bedanken en groeten en er een nummertje van de 'Desert Sessions' in te knallen.

Incubus was al eerder gelijk met Korn op Lowlands. Toen was de Alpha tent omsingeld door een rivier van regenwater en tot in de nok gevuld met toeschouwers. De zanger van Incubus Brandon Boyd staat bekend om zijn mooie koppie, maar gelukkig is deze band veel meer dan uiterlijk vertoon. Prachtige gitaar intermezzo's en een super overtuigende performance krijgt het Alpha publiek voorgeschoteld. Dit keer worden de pittige nummers zoals 'Certain Shade Of Green' gelukkig niet vermeden. Incubus is duidelijk doorgegroeid en heeft met een charismatische zanger als Boyd nog een mooie
weg te gaan.

123456

1234
Alkaline Trio foto Lowlands 2005 Apocalyptica foto Lowlands 2005 Apocalyptica foto Lowlands 2005 Arcade Fire foto Lowlands 2005 Arcade Fire foto Lowlands 2005 Death From Above foto Lowlands 2005 Death From Above foto Lowlands 2005  foto Lowlands 2005 Face Tomorrow foto Lowlands 2005 Juliette and the Licks foto Lowlands 2005 Juliette and the Licks foto Lowlands 2005 Korn foto Lowlands 2005

1234

ARTQUAKE 2005Gisteren werd op het Haarlemmermeersen Bos (voormalig Floriade terrein) in...

PUKKELPOP 2005 Festivals blijven een mooi fenomeen. Duizenden mensen die massaal hun tentjes...