VERSLAG: Sunday Afternoon Rockfestival 2006

Festivalinfo was aanwezig op Sunday Afternoon Rockfestival 2006 voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 10 foto's.

Opening Waerdse Tempel

Na een ontwikkelingstijd van maar liefst zeven jaar werd de Waerdse Tempel in januari geopend met een concert van BZN. Met een zaalcapaciteit van ongeveer 2.800 bezoekers is dit de één na grootste popzaal van Nederland (verliezend van de Heineken Music Hall). Helaas is de ligging minder ideaal; De Waerdse Tempel ligt erg afgelegen en niet in de buurt van een treinstation. De Waerdse Tempel ligt op de grens tussen Alkmaar en Heerhugowaard (Noord-Holland).

Vandaag is de grote zaal geopend voor vier bands onder de noemer Sunday Afternoon Rockfestival 2006. Het festival wordt geopend door The Hopes. “We staan normaal in de plaatselijke kroeg , maar dit is ook erg leuk” vertelt de zanger. De band past met hun Motörhead invloeden dan ook erg goed in de line-up van vandaag. Qua podiumervaring schiet het helaas te kort. Dit is niet zo gek volgends de zanger “We spelen niet alleen vandaag alweer met onze derde drummer, maar dit is ook de laatste keer voor Jos (gitarist)”. Wanneer die 13 nummers gespeeld zijn, verlaat het viertal weer net zo rustig het podium.

Ondanks het speelse imago van VanKatoen willen ze alles perfect soundchecken. Wat zorgt voor maar liefst 28 minuten vertraging. De Pinkpopact heeft sinds kort twee nieuwe leden (Niels en Marijn), deze 50% vernieuwing zorgt voor een spectaculairder optreden dan ooit tevoren. Wanneer de band bij hun derde nummer (Ontspan) komt voelt het voor zanger Bazz toch niet helemaal lekker. “Weten jullie hier in Heerhugowaard eigenlijk ook wat stagediven is?” Deze opmerking komt goed over en het jeugdige volk verzameld zich op het podium. In plaats van eraf te springen blijven ze echter staan.. Waardoor Bazz beslist de nog volgende nummers in het publiek voort te zetten. Het is erg leuk om te zien dat deze band veel met het publiek doet, dat zouden er meer moeten doen.

Zanger/tekenaar/schilder/dichter/schrijver Johannes de Boom ontdekte vijfentwintig jaar geleden dat hij reuma had. Ondanks deze beperking viert zijn band The Shavers dit jaar alweer haar tiende verjaardag. Dit jaar wordt tevens het laatste voor de band, want Johannes moet er helaas mee stoppen. Onder deze afscheidstour valt ook het optreden van vandaag en voor het eerst vandaag staat het hier super vol. Dit vooral met leden van de ‘officiële The Shavers fanclub’ die elk nummer mee kunnen zingen. Dit zingen gaat ze beter af dan de zanger zelf, die wat schor aan het brabbelen is. Op een krukje naast Johannes staan zelfs zijn medicijnen.. Het is goed om te zien dat de band gewoon doorzet, maar aan de andere kant ook een beetje zielig..

De Eindhovense club PSV is vandaag gehuldigd als landskampioen. Met een lied van deze voetbalclub wordt Peter Pan Speedrock dan ook verwelkomd. Terwijl ze opkomen staat het publiek nog wat zenuwachtig aan de zijkant. “Ze zeggen dat het geluid aan de zijkant van de zaal erg slecht is. Dus kom maar iets meer naar het midden” is de reactie van Bart. PPS is één van de hardst werkende bands van Nederland en hebben dan ook erg veel podiumervaring en knallen de ene na de andere hit eruit. Hoewel de band al acht albums gevuld heeft worden er ook vaak covers gedaan. Dit met mascotte Dikke Dennis als zanger. Vandaag blijft dit gedeelte echter achterwege en sluit het trio af met Rockcity en Auf Der Axe.

Bij het verlaten van de zaal worden gratis aspirientjes uitgedeeld. “Alsjeblieft, dit is voor morgenochtend”. Een ander grappig feitje is dat de zaal speciale parkeerplaatsen voor vrouwen heeft, 150 stuks. Dit voor de veiligheid voor hun vrouwelijke bezoekers. Een goede zaak!

Peter Pan Speedrock foto Sunday Afternoon Rockfestival 2006 The Hopes foto Sunday Afternoon Rockfestival 2006 The Shavers foto Sunday Afternoon Rockfestival 2006 The Shavers foto Sunday Afternoon Rockfestival 2006 The Shavers foto Sunday Afternoon Rockfestival 2006 The Shavers foto Sunday Afternoon Rockfestival 2006 VanKatoen foto Sunday Afternoon Rockfestival 2006 VanKatoen foto Sunday Afternoon Rockfestival 2006 VanKatoen foto Sunday Afternoon Rockfestival 2006 VanKatoen foto Sunday Afternoon Rockfestival 2006

MOTEL MOZAIQUE 2006Als ik mijn festivalbandje afhaal in de hal van de Rotterdamse Schouwburg,...

JACK DANIELS ROCKNIGHT 2006 Vorig jaar speelden de bands El Guapo Stuntteam, Peter Pan Speedrock en Danko...