VERSLAG: Dauwpop 2006

Festivalinfo was aanwezig op Dauwpop 2006 voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 27 foto's.

12

Dauwpop - 2

Een festival is vooral een mogelijkheid om nieuwe acts te ontdekken. Leuke nieuwe acts zijn er op Dauwpop veelal te ontdekken. Zo ook Th’ Legendary Shack*Shakers. Vandaag voor een groot publiek op het Surprise Stage, dat publiek wordt steeds groter naar maten het concert vordert. De band moet het vooral hebben van zanger en entertainer J.D. Wilkes. Deze vertolkt zijn rock-a-billy muziek op een erg lachwekkende manier. Vooral de fotografen frontstage zijn de dupe bij dit optreden. Mocht je ze ooit kunnen zien, doe dat dan!

Zaterdagavond was Chimaira headliner bij een festival in de 013 te Tilburg. De band staat vandaag met hetzelfde gemak voor het publiek in Hellendoorn te spelen. Hoewel, gemak... Zanger Mark Hunter is vandaag zo ziek als een hond maar besluit toch te spelen, voor de fans. Mark houdt zich tijdens het optreden dan ook opvallend veel op de achtergrond en laat het headbangen over aan de overige vijf bandleden. De metalcore zorgt vandaag voor de eerste (en waarschijnlijk laatste) grote moshpit op het Dauwpop festival. Kenmerkend voor Chimaira shows was altijd de Wall Of Death, maar sinds deze bij Hatebreed een sterfgeval opleverde zijn ze ermee gestopt. Gelukkig kan je je op deze muziek nog op vele andere manieren vermaken.

Ruim 50 minuten te laat begint Lacuna Coil. Niet de schuld van deze act maar van de technische problemen waar het grote podium al de hele dag last van heeft. Self destruct sequence, activated. zijn de eerste klanken die we horen van het podium. Het intro van het nummer Tight Rope, afkomstig van Comalies. Natuurlijk gevolgd door veel van het laatste Karmacode. Dit inclusief hun nieuwste single en tevens Depeche Mode cover, Enjoy The Silence. De Italiaanse band weet vandaag een geweldige show neer te zetten en hebben hopelijk veel mensen weten te overtuigen.

Als je tegenwoordig naar de Party Animals luistert kan je niet geloven dat deze ooit de ene na de andere nummer 1-hit haalde. In de jaren ’90 waren nummers als Have you ever been mellow, Hava Naquila en Aquarius zowat heilig te noemen. De jongens hebben dan ook een speciaal plaatsje in de harten van menige jongens en meisjes begin 20. Terwijl andere raar staan te kijken zingen en dansen deze gezellig mee op de beats. Helaas zit er geen één origineel lid meer in de formatie die we op het podium zien en ook vraag ik me of deze jonkies überhaupt de gabbertijd wel zo intensief hebben meegemaakt..

Naast alle bands van vandaag is de presentator ook een act op zich. Deze netjes gekleed in glitter pak en grote strik mag alles voor vandaag aankondigen. Aankondigingen van zoveel bands is natuurlijk moeilijk te onthouden dus wordt er gebruik gemaakt van aantekening briefjes. Maar wanneer deze telkens hakkelig wordt voorgelezen is het voor mij maar moeilijk om de lach in te houden.

Doordat het vandaag zo vroeg begon is het ook vroeg afgelopen. Dit is eigenlijk ook wel eens lekker, aangezien niet iedereen dichtbij Hellendoorn (Overijssel) woont.

12

123
Beth Hart foto Dauwpop 2006 The Rasmus foto Dauwpop 2006 The Rasmus foto Dauwpop 2006 The Rasmus foto Dauwpop 2006  foto Dauwpop 2006 2 Brothers on the 4th Floor foto Dauwpop 2006 Don Diablo foto Dauwpop 2006 Madball foto Dauwpop 2006 Anouk foto Dauwpop 2006 Anouk foto Dauwpop 2006 Anouk foto Dauwpop 2006 Normaal foto Dauwpop 2006

123

RIBS & BLUES 2006Als je aan een muziekliefhebber de vraag stelt: “Welk groot festival is er...

URBAN EXPLORERS 2006 Urban Explorers is een festival waarvan er meerdere zijn, maar waarvan...