VERSLAG: Arrow Rock Festival 2006

Festivalinfo was aanwezig op Arrow Rock Festival 2006 voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 42 foto's.

12

Arrow Rock Festival - vrijdag

Arrow Rock Festival is het festival waar bands van vroeger hun oude hits weer op kunnen halen. Ook komen enkele bands van nu het programma aanvullen. De line up is nog nooit zo uitgebreid geweest. Met op vrijdag bands als Deep Purple, Status Quo en Journey. En op zaterdag grote namen met Def Leppard en Roger Waters.

De eerste band van de vrijdag is Blackfoot op het hoofdpodium (Rock Garden). De band heeft al jaren niet meer op een Nederlands podium gestaan. Nu staan ze er weliswaar zonder Rick Medlocke, maar de drie overgebleven leden dragen het Southern rockgevoel goed uit. Vooral Greg. T. Walker (basgitaar) gaat lekker in zijn indianenpak waar alleen de veer nog aan ontbreekt. De heren leveren een strakke set af, waarin bekende knallers als 'Train, Train' en uiteraard 'Highway Song' voorbijkomen.

De allereerste act in de tent is niemand minder dan John Waite. Deze ex-zanger van de Babys en Bad English geeft een overtuigend optreden, waarbij vele hits, zoals 'Change', 'Isn't it Time' (Babys) en 'Straight Through Your Heart' (Bad English), de revue passeren. Jammer is wel dat bijvoorbeeld 'Time Stood Still' (B.E.) niet wordt gespeeld en wel een cover van Led Zeppelin.

Ondertussen staat op het grote podium niemand minder dan Ted Nugent. Dit levert een hyperactief uurtje rock&roll op. Ted kan namelijk niet stil staan, zitten of zelf stil zijn; hij gaat maar door. Het podium is “origineel” aangekleed met camouflagenetten en een Amerikaanse vlag, maar dat zullen we maar door de vingers zien. Ted geeft ook nu weer een geweldig optreden met uiteraard 'Catch Scratch Fever'. Het grote gemis bij Ted Nugent is wel een zanger met een goeie strot, want na een half uur begint het gekrijs van Ted wat te vervelen.

Whitesnake levert een 'greatest hits-set' af aan de toeschouwers. Samen met het optreden van Journey is dit een van de betere optredens op de vrijdag. Alle hits komen langs: 'Here I Go Again' (met Adje van den Berg in oranjeshirt op gitaar), 'Is This Love', 'Still of the Night', 'Crying in the Rain' en ga zo maar door. Misschien niet bijster origineel, maar wel erg goed gebracht.

In de tent staat vervolgens George Thorogood and the Destroyers. Gezien de volgepakte tent, wordt de heerlijke bluesrock enorm gewaardeerd door het publiek.

Aan een strak en degelijk optreden van Status Quo raken we onderhand bijna gewend. Ondanks dat ze bijna twee keer per jaar in Nederland te zien zijn, verveelt de band nog steeds niet. Net als Whitesnake spelen ze aan de lopende band greatest hits.

Als afsluiter van de vrijdag staat Journey in de tent. Deze jongens zijn volgens mij in 1978 voor het laatst in Nederland geweest en hebben dus iets goed te maken. Het lijkt wel of de heren dit doorhebben, want ze geven het beste concert van heel Arrow Rock Festival 2006. Vanaf 'Faith in the Heartland' zit de sfeer er goed in. Alle klassiekers komen voorbij, maar ook oudere nummers van voor de Steve Perry periode (Mystery Mountain). Het zwaartepunt ligt echter op de 'Escape', 'Infinity' en 'Frontiers' periode. Uitzonderlijk goed is het nummer 'Mother, Father' dat wordt gezongen door Deen Castronova (drummer). Hij zingt nog hoger dan Steve Augeri. Het is dan ook erg jammer dat het concert er na 75 minuten alweer opzit, want gezien het aanwezige publiek (de tent puilt uit) mag Journey er nog wel 75 minuten aan vastplakken.

De hoofdact van de eerste dag is Deep Purple. Helemaal na het fantastische optreden van Journey is dit toch een beetje een tegenvaller. Met name Ian Gillan; hij zingt onzuiver en veel tonen haalt hij niet. Tja, een dagje ouder? De rest van Deep Purple levert een degelijke set af, waarbij met name de solo bij 'Smoke on the Water' (gespeeld door Neal Schon van Journey) de show steelt.

12

1234
Def Leppard foto Arrow Rock Festival 2006 Def Leppard foto Arrow Rock Festival 2006 Def Leppard foto Arrow Rock Festival 2006 Def Leppard foto Arrow Rock Festival 2006 Def Leppard foto Arrow Rock Festival 2006 Dio (Ronnie James) foto Arrow Rock Festival 2006 Dio (Ronnie James) foto Arrow Rock Festival 2006 Dio (Ronnie James) foto Arrow Rock Festival 2006 Pavlov's Dog foto Arrow Rock Festival 2006 Pavlov's Dog foto Arrow Rock Festival 2006 Pavlov's Dog foto Arrow Rock Festival 2006 Pavlov's Dog foto Arrow Rock Festival 2006

1234

INDIAN SUMMER 2006N-Joy, een eenmalig festival met een combinatie van dance en rock...

PINKPOP 2006 Het is niet een verassing wanneer ik vertel dat Pinkpop steeds slechter...