VERSLAG: Exposure 2006

Festivalinfo was aanwezig op Exposure Festival 2006 voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 7 foto's.

Exposure

Dit jaar organiseerden de multimedia-opleidingen in Leeuwarden de tweede editie van het Exposure Festival. Tijdens dit tweedaagse festival spelen diverse bands in het Crystalic, een glazen piramide aan de rand van Leeuwarden. Daarnaast kun je er lezingen en workshops bijwonen over games, 'mindmapping' (het in kaart brengen van brainstorm-ideeën) en is er een expositie van studenten met games, films en muziekclips. Trad vorig jaar Racoon op, dit jaar zijn Miss November, Gem en Pete Philly & Perquisite te bewonderen op de eerste dag.

De avond begint wat rommelig. Het brengt enige verwarring met zich mee dat Gem aan het soundchecken is. Navraag leert ook dat Miss November later zal beginnen, aangezien er nog maar weinig publiek is.

Miss November is een band die bestaat uit enkele studenten uit Leeuwarden. Omdat het Crystalic gebouw helemaal uit glas bestaat, is het nog vrij licht in de zaal. Het creëren van wat sfeer wordt Miss November zo wat moeilijk gemaakt. Maar met covers van onder anderen Gnarles Barkley en Jimmy Hendrix weten ze het publiek evengoed te vermaken.

Na de opwarming door Miss November gaat de avond verder met de Utrechtse band Gem. Buiten is het inmiddels wat donkerder geworden en met meer publiek begint de sfeer er toch aardig in te komen. Helemaal na de Randstad-single 'Good to Know You' is het hard gegaan met de landelijke bekendheid van Gem. En terecht! Gem speelt enthousiast en weet er echt een feestje van te maken.

Vervolgens is de beurt aan Pete Philly & Perquisite. Ook wel dé hiphop-belofte van Nederland genoemd. Niet alleen wonnen ze een Zilveren Harp, tevens zijn ze één van de winnaars van de Essent Awards. Hiermee hebben ze een plek veroverd op Lowlands. Ook het Exposure Festival heeft de mannen echter kunnen strikken en wel als de afsluiter van de woensdagavond. Helaas is Perquisite ziek en daardoor afwezig. Desondanks weet Pete Philly een goed optreden neer te zetten. Bij het nummer 'Mellow' wordt hij bijgestaan door zangeres Senna, die een gastoptreden geeft. Nu blijkt dat Pete Philly niet alleen een goede flow heeft, maar zeker ook beschikt over een goede zangstem!

Helaas voor de organisatie van het festival viel de opkomst wat tegen. Aan hen kan dit zeker niet gelegen hebben, want het Exposure Festival is zeker de moeite waard om te bezoeken.

Miss November foto Exposure 2006 Miss November foto Exposure 2006 Gem foto Exposure 2006 Gem foto Exposure 2006 Gem foto Exposure 2006 Gem foto Exposure 2006 Pete Philly & Perquisite foto Exposure 2006

ROSKILDEEen dik uitverkochte editie van Roskilde in Denemarken. Wat betekent dat?...

WALDROCK 2006 Liep het publiek van Wâldrock voorgaande jaren nog in dikke truien,...