VERSLAG: Summer Darkness 2006

Festivalinfo was aanwezig op Summer Darkness 2006 voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 35 foto's.

1234

Vrijdag 11 augustus

Nadat de leden van The Birthday Massacre zelf hun instrumenten gereed hebben gemaakt, beginnen ze aan het optreden. Ze hebben er duidelijk plezier in. De relatief kleine Helling staat vol met fans die wel zin hebben in een leuk optreden. Tussen de nummers door gaat de serieuze toon er een beetje af door wat duw- en schopspelletjes tussen de toetsenist, gitarist en later de zangers. De wisselende stemmingen in de muziek komen terug in de opvallende veranderingen van goed en kwaad tijdens het (uitbundig) bespelen van de instrumenten en de gezichtsuitdrukkingen van de zangers. Kortom een optreden dat ook erg leuk was om naar te kijken!

Clan of Xymox is een band die al meer dan twintig jaar speelt en dat is te zien. Een breed publiek vult de zaal; van de oude generatie fans tot jongere geïnteresseerden. Hoewel de band al tweeëntwintig jaar muziek maakt, betekent dit niet dat ze steeds hetzelfde kunstje herhalen. Hun duidelijke sound weten ze nog altijd interessant en bij de tijd te houden.

Een betere tweede show (ooit) had Faderhead zich waarschijnlijk niet kunnen wensen. Een spetterend optreden waar ze zelf ook zichtbaar van genieten. Opzwepende elektronische muziek die het publiek trakteert op een goede live ervaring. Aan de reacties te horen, krijgen we zeker meer van deze band te horen. Ook de band staat te popelen om nog een keer te mogen optreden voor hun Nederlandse fans. Meerdere malen vertelt Faderhead ons dat als we het zouden willen, hij miljoenen keren terug zou komen. Het aanstekelijke enthousiasme maakt de show en live-ervaring helemaal af. Zeker een naam om te onthouden!

Het feest gaat door wanneer VNV Nation het podium betreedt. Als één van de grote namen van dit festival raakt het publiek uitzinnig bij het horen van de eerste klanken. Het hele publiek staat geen moment stil en de sfeer is heel persoonlijk. Zo wordt, na (wederom) een technische fout, vrijwel direct ingegaan op een suggestie van een fan om tussentijds een a capella nummer te spelen. Dit zorgt voor een speciale sfeer. Een aantal nummers verder, drinkt de band ook uit een veldfles die door een van de fans aan de zanger is gegeven. Met een Iers accent wordt de fan hiervoor bedankt. VNV Nation zorgt al met al voor een show die erg goed in elkaar zit en die een speciale, persoonlijke bijklank heeft.

1234

123
Bauhaus foto Summer Darkness 2006 Bauhaus foto Summer Darkness 2006 The Birthday Massacre foto Summer Darkness 2006 The Birthday Massacre foto Summer Darkness 2006 The Birthday Massacre foto Summer Darkness 2006 The Birthday Massacre foto Summer Darkness 2006 The Chants of Maldoror foto Summer Darkness 2006 The Chants of Maldoror foto Summer Darkness 2006 Clan Of Xymox foto Summer Darkness 2006 Clan Of Xymox foto Summer Darkness 2006 Combichrist foto Summer Darkness 2006 Combichrist foto Summer Darkness 2006

123

LOWLANDS 2006Drie dagen en nachten feest in de Flevopolder. Voor de veertiende keer alweer...

SOLAR WEEKEND 2006 De zomer lijkt alweer ver weg, met de regenbuien van deze week. Vorig weekend...