VERSLAG: Huntenpop 2006

Festivalinfo was aanwezig op Huntenpop 2006 voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 24 foto's.

Huntenpop 2006

Gezien de weersvoorspelling lijkt de zeventiende editie van Huntenpop in het water te vallen, maar gelukkig blijft het de hele dag droog. Op het ruime terrein zijn vier tenten te vinden met allen een zeer divers aanbod. Zowel locale als internationale bands uit Engeland, België, Noorwegen en Spanje zijn vertegenwoordigd en voor iedereen zit er zeker een interessante ster tussen. De tenten lopen al snel vol met bezoekers en ook de standjes op het terrein hebben niet te klagen. De stand met snoepgoed moet supergoed gedraaid hebben. Bijna iedereen loopt wel met een zak snoep over het terrein.

Het is soms wat puzzelen en keuzes maken qua bands, maar onderstaand verslag is toch een goede impressie van deze Huntenpop-editie. Veel bands laten zich van hun beste kant zien. Een voorbeeld daarvan is Silence is Sexy. Er is nog niet veel publiek in de tent, maar de gitarist gaat in ieder geval uit zijn dak. De muziek klinkt lekker rocky en de band ziet er stijlvol uit. Hetzelfde geldt voor Ruby Q. Met haar hoed en grote trom maakt zij haar entree op haar 'thuisfeestje' De zeer gevarieerde stem, de vele dramatiek, mimiek en de jazzy ondertoon die te horen is, maken het wel aantrekkelijk om naar te kijken en te luisteren.

Ook de winnaars van een demo-wedstrijd staan op Huntenpop. Ysis, een drie-koppige 'meidenband' met twee akoestische gitaren en een cello, spelen hun eigen songs. De Nederhoppers van Osdorp Posse zouden alleen komen als Laberinto, een latino metalband, ook mee mocht doen. De samenwerking bevalt beide bands zelfs zo goed dat ze samen een cd gaan opnemen. Dat belooft nog wat! Het Huntenpop publiek kan het gelukkig allemaal waarderen. Het is leuk om twee, toch wel uitersten, samen te zien spelen.

Di-rect is geen onbekende hier, maar het publiek blijft enthousiast. Het is opvallend hoeveel meiden met blauwe ogen er in het publiek staan…. Seanpenn die in een andere tent staat te spelen, moet het met minder gillende tieners en enthousiast publiek doen. Helaas komt er niet veel publiek af op deze band. Bij Postman is dit toch een ander verhaal. Zanger Remon ‘The Anonymous Mis’ Stotijn heeft eerst met PostmEn en nu als PostmAn naam gemaakt en dit is te merken aan de opkomst. Hij zingt meerdere nieuwe nummers, maar ook de bekendere uit het 'men-tijdperk'. Er hangt een gezellige sfeer en iedereen heeft er plezier in.

Leuk is ook het optreden van de Stereo MC’s. Een toch wel bijzonder knappe show die gaandeweg ook steeds beter wordt. Helaas speelt Kaisers Orcherstra niet de sterren van de hemel zoals we wel van ze gewend zijn. Ze beginnen al later en ook daarna zit de pit er niet in. De tent is dan ook niet vol en het publiek dat er staat is zeker niet uitbundig. Wel jammer, want ze kunnen er best wat van, die Kaisers!

De Presidents Of The USA laten wederom goed van zich horen. De heren zijn flink enthousiast en dat zet zich door naar het publiek. De tent is goed gevuld met mensen die zich zichtbaar amuseren. Al met al is de organisatie van Huntenpop er wederom in geslaagd een leuk, gevarieerd en sfeervol festival te organiseren.

12
Di-rect foto Huntenpop 2006 Stevie Ann foto Huntenpop 2006 Kashmir foto Huntenpop 2006 Postmen foto Huntenpop 2006 Postmen foto Huntenpop 2006  foto Huntenpop 2006 Stereo Mc's foto Huntenpop 2006 Racoon foto Huntenpop 2006 Born From Pain foto Huntenpop 2006 Kaizers Orchestra foto Huntenpop 2006 Kaizers Orchestra foto Huntenpop 2006 The Presidents of the USA foto Huntenpop 2006

12

BOOCH?-FESTIVAL 2006Op 19 en 20 augustus stond Heerlen voor de negende keer in het teken van het...

LOWLANDS 2006 Drie dagen en nachten feest in de Flevopolder. Voor de veertiende keer alweer...