VERSLAG: TMF Awards - 13 oktober - HMH

Festivalinfo was aanwezig op TMF Awards 2006 voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 26 foto's.

123

TMF Awards - Deel 2

Iets over de Awards zelf dan. Het is opvallend dat de kiezers vrij conservatief zijn in hun keuzes voor een winnaar. Zo halen Marco Borsato en Anouk voor het zoveelste jaar achtereen hun Awards op. De artiesten zelf nemen echter nog steeds met evenveel genoegen de Awards in ontvangst. Niettemin is Marco Borsato van mening dat ze hem in de toekomst maar moeten uitsluiten van deelname in de categorie ‘Beste Mannelijke Artiest’. Echter wel onder de voorwaarde dat hij deze Award dan zelf mag uitreiken! Dit is illustratief voor de sfeer in de zaal, tussen de artiesten onderling op het podium en bij de uitreiking. Het gaat er gezellig aan toe.

Terug naar de muziek nu, Anouk om precies te zijn. Zij speelt ‘Girl’ en eigenlijk valt er niets op aan te merken. Je zou zelfs zomaar kunnen vergeten dat je het hebt gehoord. Ware het niet dat het nummer overgaat in ‘Downhill’ van Postman. Dit klinkt bijzonder lekker en vooral de vocalen van Anouk maken indruk. Het publiek doet alleen niet erg mee, maar dat mag de pret niet drukken.

Spectaculair is het optreden van de urban-artiesten Opposites, Party Squad, Yes-R, Albi B en Ziggi. Op het podium staat een fraaie auto die opeens opstijgt. Het blijkt een bijzonder realistisch en ultralicht model te zijn dat zichzelf door middel van minuscule propellers voorbeweegt. Tijdens het overbekende nummer ‘Rampeneren’ is het feest in de zaal. Helaas wordt dit nummer nogal bruut en zonder duidelijke reden afgekapt. De DJ gooit zijn platenspeler op het podium en binnen mum van tijd is iedereen verdwenen.

Een opvallend optreden is dat van Roel van Velzen. Deze kleine man weet met slechts een piano het publiek op zijn hand te krijgen. Ook compenseert hij voor de afwezigheid van James Morisson door een gedeelte van diens nummer te spelen. Daarna is het de beurt aan zijn eigen materiaal in de vorm van ‘Taking Me Higher’. Dit nummer klinkt erg goed en vooral zijn stem ligt erg prettig in het gehoor. Een leuke verassing dus.

Tot op heden hebben enkel Nederlandse artiesten de revue gepasseerd. Dat is in zijn geheel niet erg. Toch heeft het er alle schijn van dat TMF wat internationale allure aan haar show heeft willen geven. Zo wordt Panic!At the disco steevast aangekondigd als één van de grootste bands uit de VS, de nummer 1 uit de VS et cetera, et cetera. Voor het aanwezige Razorlight uit Groot-Brittannië is zelfs een speciale Award in het leven geroepen. De Award voor ‘Grootste Belofte Internationaal’. Als de band vervolgens het nummer ‘America’ speelt (een fantastisch nummer dat ze overigens bijzonder goed live spelen), knalt de confetti de zaal in en dalen talloze ballonnen neer op het publiek. De band krijgt een show alsof ze de afsluiter van de avond zijn. Het laat een beetje een wrang gevoel achter. Maar dat Razorlight goed was, staat buiten kijf.

123

123
Krezip foto TMF Awards - 13 oktober - HMH De Jeugd Van Tegenwoordig foto TMF Awards - 13 oktober - HMH Panic! At The Disco foto TMF Awards - 13 oktober - HMH G-spott foto TMF Awards - 13 oktober - HMH  foto TMF Awards - 13 oktober - HMH Tiësto foto TMF Awards - 13 oktober - HMH  foto TMF Awards - 13 oktober - HMH Basshunter foto TMF Awards - 13 oktober - HMH EliZe foto TMF Awards - 13 oktober - HMH  foto TMF Awards - 13 oktober - HMH The Opposites foto TMF Awards - 13 oktober - HMH Kane foto TMF Awards - 13 oktober - HMH

123

KIDS RIGHT 2006Stichting KidsRights zet zich wereldwijd in voor kwetsbare kinderen. Kinderen...

PROGPOWER EUROPE 2006 Het festival vindt dit jaar voor de achtste keer plaats in Jongerencentrum...