VERSLAG: TMF Awards - 13 oktober - HMH

Festivalinfo was aanwezig op TMF Awards 2006 voor een verslag in woord en beeld. Bekijk hier de 26 foto's.

123

TMF Awards - Deel 1

Rond de klok van 18.00 uur is de Orange pre-show op het voorterrein van de Heineken Music Hall in Amsterdam afgelopen. Het ‘Red Carpet’-feestje van de jaarlijkse TMF-Awards en daarmee het officiële programma kan beginnen! De keuze voor Amsterdam is niet helemaal duidelijk, maar misschien wil MTV niet dat haar Nederlandse dochterbedrijf de aanstaande MTV-Awards naar de kroon steekt.

Hoe dan ook, het ziet er allemaal weer gelikt uit. Voor het in grote getale aanwezige publiek is er buiten al genoeg te zien. Zo worden de sterren één voor één naar het tapijt gebracht in dikke terreinwagens van een bekend Duits sportwagenmerk. Tot groot genoegen van sommige artiesten worden deze echter afgewisseld met heuse Indiase Tuk-Tuks, een soort brommertaxi’s.

Lange Frans en Baas B zijn de eersten van een lange trits sterren. Niet veel later maakt Ali B zijn opwachting en toont daarbij gelijk zijn talent om zichzelf te promoten. Hij presteert het om bijna een half uur lang op de Red Carpet rond te lopen. De reactie van de aanwezige pers maakt echter duidelijk dat er maar één artiest de grootste kan zijn. En dat is DJ Tiësto.

Om 20.00 uur is het showtime en opent een gelegenheidsensemble dat bestaat uit de Party Squad, Krezip-frontvrouw Jaqueline en rapper Extince de show. De setting is een Noord-Koreaans partijcongres, compleet met een ‘grote roerganger’ die het publiek toespreekt vanaf een spreekgestoelte. Om het feestje compleet in die sfeer te houden, heeft het publiek vlaggetjes uitgedeeld gekregen.

Op muzikaal gebied komt de show wat stroef op gang doordat Ilse de Lange, vervangster van de zieke James Morisson, geluidsproblemen heeft. Dit is echter van korte duur en ze brengt algauw een mooie ingetogen versie van haar nummer ‘The Great Escape’ ten gehore. Na weer een Award is het de beurt aan een opvallende combinatie. R&B zanger Brace doet zijn nummer ‘Superster’ samen met Kane-gitarist Dennis. Het klinkt opvallend lekker en na afloop zijn de heren zelf schijnbaar ook erg tevreden over hun optreden.

Het eerste echte bandoptreden is van I.O.S.. Zij spelen, niet geheel verassend, hun hit ‘Uit de Schaduw’. Het nummer krijgt een extra dimensie door goede background vocals van de rest van de band. Bovendien weet de band zich geholpen door het aanwezige publiek. Bijna vanzelfsprekend bestaat dit publiek ook dit jaar weer uit jonge meisjes, al dan niet met ouders.

123

123
Krezip foto TMF Awards - 13 oktober - HMH De Jeugd Van Tegenwoordig foto TMF Awards - 13 oktober - HMH Panic! At The Disco foto TMF Awards - 13 oktober - HMH G-spott foto TMF Awards - 13 oktober - HMH  foto TMF Awards - 13 oktober - HMH Tiësto foto TMF Awards - 13 oktober - HMH  foto TMF Awards - 13 oktober - HMH Basshunter foto TMF Awards - 13 oktober - HMH EliZe foto TMF Awards - 13 oktober - HMH  foto TMF Awards - 13 oktober - HMH The Opposites foto TMF Awards - 13 oktober - HMH Kane foto TMF Awards - 13 oktober - HMH

123

KIDS RIGHT 2006Stichting KidsRights zet zich wereldwijd in voor kwetsbare kinderen. Kinderen...

PROGPOWER EUROPE 2006 Het festival vindt dit jaar voor de achtste keer plaats in Jongerencentrum...